مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای اجرای طرح ساماندهی در پایانه‌های مرزی استان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۷۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 10 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ارسلان شکری  با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال برای اجرای این طرح در پنج پایانه مرزی استان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، افزود: این پایانه‌ها نقش مهمی در تردد مسافر و ترانزیت کالا برعهده دارد که نقش مهمی در توسعه صادرات و واردات به استان و کشور ایفا می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در پایانه‌های استان ادامه داد: در پایانه بازرگان ساخت تیرپارک و محوطه در پایانه رازی محوطه‌سازی و ساخت ساختمان‌های جانبی در فاز دوم در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت پایانه مسافربری مرز سرو ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات زیرساختی در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در دست اجرا است.

شکری با اشاره به اینکه سالانه چهار میلیون نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد می‌کنند، عنوان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی بازرگان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از پایانه مرزی رازی و به ترتیب از پایانه‌های مرزی تمرچین، سرو و پلدشت تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای ۳۰۰ کیلومتر عملیات روکش و آسفالت‌ریزی در راه‌های اصلی و روستایی سطح استان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌های قراردادهایی با پیامانکاران بسته شده و تاکنون عملیات روکش و آسفالت‌ریزی ۱۲۰ کیلومتر از این طرح انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای اجرای روکش و آسفالت جاده‌های استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های روکش و آسفالت جاده‌های استان تاکنون ۱۰ هزار خانوار در سطح استان بهره‌مند شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار