استاندار آذربایجان‌غربی گفت:کارخانه‌های کنسانتره از فردا انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت یک هزار و 600 تومان و سیب را با نرخ پایه ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 10 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری عصر امروز در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران که به منظور بررسی وضعیت باغات خسارت دیده شهرستان ارومیه برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه شب گذشته سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان ارومیه بر اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد که دو هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به خسارات باغات و بقیه متعلق به اراضی کشاورزی بوده است.

وی گفت: هم‌اکنون باغ سیب و انگور ۲۶ روستای شهرستان ارومیه دچار خسارت شده و بنابراین مدیریت بحران استان باید در سریعترین زمان ممکن به ارزیابی میزان خسارت برای ارائه به وزارت کشور بپردازد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مقرر شده تا کارخانه‌های کنسانتره از فردا انگور باغداران مناطق خسارت دیده را با قیمت یک هزار و 600 تومان و سیب را با نرخ پایه ۷۰۰ تومان خریداری کنند تصریح کرد: در این رابطه با توجه به اینکه برخی باغداران توانایی پرداخت هزینه حمل محصول از باغ تا واحدهای تولیدی کنسانتره را ندارند، باید با هماهنگی اداره تعاون روستایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه‌های حمل را پرداخت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید صندوق بیمه محصولات کشاورزی، برای ترغیب کشاورزان و توسعه امر بیمه، نسبت به جبران خسارتها در زمان اندک اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار