کد خبر: ۷۷۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 10 September 2019

 ارزان قیمت ترین آیپد اپل معرفی شد

اپل دقایقی پیش در رویدادی جدیدترین نسل تبلت خود را رونمایی کرد. آیپد جدید اپل از نمایشگر ۱۰.۲ اینچی و تراشه‌ی A10 فیوژن بهره می‌برد. در این مراسم، اپل اعلام کرد آیپد ۱۰.۲ اینچی اولین عضو از خانواده‌ی تبلت‌های نسل هفتمی این شرکت است که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده رونمایی سایر نسخه‌های آن را شاهد باشیم. آیپد ۱۰.۲ اینچی و ۳۲۹ دلاری را باید جایگزین آیپد ۹.۷ اینچی قبلی بدانیم که در رده‌ی تبلت‌های پایین‌رده قرار می‌گیرد. هرچند تراشه‌ی A10 فیوژن از تراشه‌ی A10X فیوژن به‌کاررفته در دومین نسل از آیپد پرو ضعیف‌تر است، برای تأمین قدرت پردازشی تبلت پایین‌رده قدرت کافی دارد. 

با توجه به شایعات ماه‌های گذشته، انتظار می‌رفت اپل نسل جدید تبلت‌های خود را در ماه‌های آینده، به‌ویژه در مراسم اکتبر، رونمایی کند؛ ولی این‌چنین نشد و کوپرتینویی‌ها در مراسم سپتامبر، اولین عضو از خانواده‌ی تبلت‌های نسل هفتمی را رونمایی کردند. نسل جدید تبلت اپل از قلم نسل اول اپل درکنار کیبورد هوشمند این شرکت پشتیبانی می‌کند. بنابر اعلام اپل، آیپد ۱۰.۲ اینچی اولین‌بار از بدنه‌ای ساخته شده که در آن کاملا از آلومینیوم بازیافتی استفاده شده است. 

هنوز مشخص نیست اپل در جدیدترین تبلت خود از چه پورتی استفاده کرده است. با توجه به حاشیه‌ی بالای نمایشگر و وجود حسگر اثرانگشت، به‌نظر می‌رسد همچنان باید استفاده از پورت لایتنینگ در این تبلت را شاهد باشیم؛ حال‌آنکه پشتیبانی از لوازم جانبی سری آیپد‌های پرو، این شائبه را ایجاد کرده که شاید در آیپد ۱۰.۲ اینچی از درگاه USB از نوع C استفاده شود. باید به انتظار بنشینیم تا جزئیات بیشتری از قابلیت‌ها و مشخصات فنی آیپد ۱۰.۲ اینچی و ۳۲۹ دلاری اپل منتشر شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسل اول قلم اپل برای شارژشدن به اتصال فیزیکی نیاز دارد و این اتصال نیز ازطریق پورت لایتنینگ برقرار می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار