مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی از افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی و تخصصی عسل ارومیه در 26 شهریور ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 12 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی عبدلی سلابی با بیان اینکه این نمایشگاه از 26 الی 29 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ارومیه برگزار می گردد، گفت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی عسل در ایران می باشد که به همت شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی و و خوشه صنعتی عسل استان و با همکاری سایر ارگانهای مرتبط برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی عسل ارومیه در 67 غرفه 12 و 9 متری رأس ساعت 15 روز سه شنبه 26 شهریور ماه شروع بکار خواهد کرد، اظهار داشت: این نمایشگاه متشل از 3 کارگروه اجرایی، پشتیبانی و فنی است که در حاشیه آن نیز 6 کارگاه تخصصی با ارائه مقالات علمی برگزار می گردد.
عبدلی با اشاره به اینکه کنسرسیوهایی از کشورهای عراق و ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، ادامه داد: غرفه دارانی از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، یزد، خراسان شمالی ، خراسان رضوی، هرمزگان، اصفهان، تهران و کرمانشاه در این نمایشگاه حضور دارند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه از کارداران کشورهای آذربایجان و ترکیه جهت حضور در این جشنواره دعوت بعمل آمده است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تیم هایی از کشورهای هند، اسپانیا، لبنان، ترکیه ، عراق، آذربایجان و قرقیزستان نیز از این نمایشگاه و جشنواره بازدید بعمل می آورند.
عبدلی در ادامه با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل در کشور را داراست و با توجه به اینکه کشور ایران نیز هشتمین تولید کننده عسل در جهان است ، این امر نشانگر پتانسیل و ظرفیت بالای تولید عسل در استان می باشد.
گفتنی است هدف اصلی برگزاری نمایشگاه عسل شناساندن ظرفیت و پتانسیل تولید و بسته بندی عسل استان ، معرفی خواص دارویی و غذایی و فرآورده های زنبور عسل، تغییر الگوی مصرف جامعه ، ایجاد بستری برای مبادلات داخلی و خارجی محصولات عسل و معرفی آخرین دستاوردهای صنعت زنبورداری در زمینه تولید و فرآوری و بسته بندی و توسعه بازارهای هدف می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار