مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدن میزان بارش نزولات آسمانی در استان به ۵۲۲ میلی‌متر گفت: این میزان ۱۸ درصد و حدود ۷۹ میلی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال آبی گذشته است.
کد خبر: ۷۷۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 14 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی کیومرث دانشجو  افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۳ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود.

وی با اشاره به وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه ها به ترتیب ۵۲۲، یک‌هزار و ۹۷ و ۳۶۰ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که میزان بارش در حوضه های دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۲۶ و ۳۹ درصد افزایش یافته ولی در حوزه ارس شاهد ۱۳ درصد کاهش بارش بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: بارش‌های امسال نسبت به متوسط دراز مدت نیز به طور متوسط ۴۶ درصد افزایش دارد که این افزایش در حوضه آبریز ارس ۲۹ درصد، دریاچه ارومیه ۴۶ درصد و رودخانه زاب حدود ۷۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در شهریور ماه جاری نیز شاهد بارش ۵.۴ میلی‌متری در استان بودیم که بیش از ۹۰ درصد آن در حوزه ارس بوده است.

دانشجو افزود: این در حالی است که در شهریور سال گذشته تنها ۰.۴ (چهار دهم) میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود و امسال این رقم ۱۳.۵ برابر شده‌است.

متوسط بارش در سال آبی گذشته در آذربایجان‌غربی بیش از ۴۴۰ میلی‌متر بود که پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش این میزان در سال آبی جاری به بیش از ۵۰۰ میلی‌متر درست از آب درآمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار