رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:
به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، رویداد ملی استارت آپی "ایده شو کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آب" در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با هدف مدیریت مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سوی مرکز رشد، گروه پژوهشی متابولیتهای ثانویه و گروه مدیریت کسب و کار معاونت پژوهشی واحد برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 15 September 2019



به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان مطلب فوق اظهار کرد:این طرح در راستای اجرای مصوبه تدوین و پیاده سازی برنامه جامع آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و جلب مشارکت عمومی و جوامع محلی در راستای تبین پیامدهای وضع موجود و اهمیت دریاچه ارومیه با مشارکت استانداری آذربایجان غربی در راستای اهداف برنامه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از 17 مهرماه 98 در سالن اجتماعات مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
وی اظهار کرد:تغییر الگوی مصرف آب و ایجاد نگرش مثبت به اقدامات طرح نجات دریاچه ارومیه و مشارکت در اجرای آن در بین مردم و ارتقای سطح مشارکت عمومی، کاهش وابستگی معیشت روستا به کشاورزی و کاهش فشار بر منابع آبی، ترویج و ایجاد اشتغال جایگزین با تاکید بر زنجیرهای ارزش، جذب ایده های برتر استارت آپی با محوریت کشاورزی مدرن و کاهش مصرف آب از جمله اهداف برگزاری این طرح می باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در خصوص نحوه برگزاری این رویداد اظهار کرد: در این طرح از استارت آپهای فعال در حوزه کشاورزی و تولید کنندگان گیاهان دارویی طی فراخوانی دعوت بعمل خواهد آمد تا سوابق فعالیتی مرتبط خود را در موضوع طرح به دبیرخانه ارسال نمایندکه پس از بررسی های علمی توسط کمیته فنی و علمی تعداد 10 تیم استارت آپ به مرحله اصلی رویداد یکروزه ایده شو راه پیدا می کنند.
دکتر رستم زاده ادامه داد:با برگزاری رویداد یکروزه با حضور داوران، تسهیلگر و منتورهای استارت آپی تیم های استارت آپی به تکمیل و نهایی کردن ایده پیشنهادی خواهد می پردازند که در نهایت با رای هیات داوران 5 تیم استارت آپ منتخب خواهند رسید.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:برای هر کدام از تیم های اول و دوم بسته های حمایتی تا سقف 400 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای تیم های سوم تا پنجم نیز به ترتیب 30، 20 و 10 میلیون ریال جوایز در نظر گرفته شده است.
وی افزود:در مرحله حمایت و پشتیبانی، تیم های برگزیده در فضای فیزیکی اختصاصی جهاد دانشگاهی واقع در مجتمع پژوهش و فناوری واحد مستقر خواهند شد و جهاد دانشگاهی سرمایه اولیه برای تیم های منتخب درراستای عملیاتی کردن ایده خود و ورود به بازار کار تامین خواهد کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد:تیم های استارت آپی علاوه بر حمایت مالی و پشتیبانی فنی در طول مدت 6 ماه با حضور منتورهای مرتبط بر روی عملیاتی کردن ایده خود کار خواهند کرد تا در نهایت منجر به خروجی قابل قبول شود.
دکتر رستم زاده اظهار کرد: این رویداد در 7 محور از جمله سیستم ها و تجهیزات آبیاری مدرن، کشاورزی هوشمند، فرآوری و بسته بندی، بازاریابی و فروش، کشت های گلخانه ای، نهاده های کشاورزی و گیاهان دارویی برگزار می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این رویداد تا 30 شهریور می باشد اظهار کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در رویداد یک روزه می توانند با دبیرخانه رویداد ملی به شماره 04432417351 تماس حاصل کرده و یا به آدرس اینترنتی به نشانی http://evand.com/events/18765354 مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است در سال گذشته نیز اولین جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه و استارت آپ ویکند از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری گروههای پژوهشی و مرکز رشد واحد در آذرماه با 6 پیش رویداد در دانشگاههای تهران، تبریز، ارومیه، بندرعباس، سنندج و خود رویداد سه روزه اصلی در مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار