رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو در سواحل و پارک ملی دریاچه ارومیه مشغول استراحت و تغذیه هستند.
کد خبر: ۷۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴ 30 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی امید یوسفی ، با اشاره به اینکه هم اکنون، بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو در سواحل و پارک ملی دریاچه ارومیه مشغول استراحت و تغذیه هستند اظهار داشت: این فلامینگوها تا زمانی که شرایط اقلیمی فراهم باشد، در تالاب‌ها و سواحل دریاچه ارومیه ماندگار خواهند بود و در صورت بروز سرما و یخبندان به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ جمعیت این گونه در سواحل دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۰ هزار قطعه می‌رسید اما از سال ۱۳۹۴ به دلیل نامساعد بودن شرایط و کاهش شدید آب دریاچه ارومیه تعداد فلامینگوها در این منطقه به کمتر از ۲ هزار قطعه رسیده بود.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این فلامینگوها در دریاچه و تالاب‌های اقماری آن مشغول استراحت و تغذیه هستند، تصریح کرد: در چند سال اخیر با توجه به افزایش بارش‌ها و اغاز روند احیای دریاچه ارومیه تعداد این پرندگان در این دریاچه به تدریج در حال افزایش است.

یوسفی گفت: امسال زمانی که فلامینگوها در دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن، مشغول آشیانه‌سازی و جوجه‌آوری بودند، با افزایش ارتفاع آب، تعداد زیادی از لانه‌های فلامینگوها غرق شد و همین امر باعث کم شدن تعداد این فلامینگوها با توجه به شرایط مطلوب این دریاچه است.

وی با بیان اینکه فلامینگوها به دلیل امن بودن زمین‌های باتلاقی بیشتر در این مکان‌ها تخم‌گذاری می‌کنند، اظهار داشت: غذای این پرنده از آرتمیا و حشرات ریز موجود در آب دریاچه ارومیه است و فلامینگوها به علت آبکش‌بودن شکل منقارشان می‌توانند به راحتی از حشرات ریز موجود در آب تغذیه کنند.

 رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تالاب‌های «سولدوز» و «حسنلو» در شهرستان نقده، کانی‌برازان در مهاباد و پارک ملی دریاچه ارومیه مهمترین زیستگاه فلامینگوها در استان به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار