نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: به برکات نظام جمهوری اسلامی و تلاشهای امام راحل اکنون نماز جمعه در 1000 نقطه از کشورمان اقامه می شود.
کد خبر: ۷۸۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 03 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان سلماس با بیان اینکه نماز جمعه یک نماز عادی نیست و بر هیچ نمازی همچون نماز جمعه تاکید نشده است، افزود: از برکات نظام جمهوری اسلامی و تلاشهای امام راحل (ره) است که اکنون نماز جمعه در 1000 نقطه از کشورمان اقامه می شود.

وی تصریح کرد: نصب ائمه جمعه در حوزه رهبر جامعه اسلامی است و همه امامان جمعه باواسطه یا بی واسطه با حکم و تصمیم مقام معظم رهبری نصب می شوند و هیچ فرد، گروه یا جریانی در این انتصابات دخالتی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بااشاره به قیام عاشورا و اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی افزود: پیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تولدی دیگر برای احیای ارزشهای اسلامی بود و اکنون پیاده روی عظیم اربعین نماد بی بدیل اعلام فرهنگ شیعه به جهانیان شده است.

وی اظهار کرد: از فعالیتها و خدمات حجت الاسلام موسوی در تربیت دینی جامعه سلماس و نیز پرورش جامعه روحانیت این شهرستان و فعالیتهای فرهنگی و عمرانی شان در سطح شهرستان و استان کمال قدردانی را دارم.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: برای حجت الاسلام طباطبایی نیز که از شخصیتهای دینی و حوزوی شناخته شده سلماس هستند، در مسیر انجام این مسئولیت خطیر ارزوی توفیق داریم و انتظار داریم مسئولین شهرستان در مسیر انجام امور مختلف خصوصا فعالیتهای فرهنگی با ائمه جمعه بعنوان مدیر فرهنگی شهرستان کمال همکاری و تعامل را داشته باشند.

همچنین مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این مراسم گفت: هر جا روحانیت در صدر حرکت و انقلابی قرار گرفته است ان حرکت به مقصود رسیده است و زنده نگه داشتن آرمان های حکومت اسلامی و نهضت عاشورا در سایه مجاهدتهای این عزیزان محقق شده است.

اصغری بیان کرد: اگر تلاش روحانیت بعد از غیبت امام زمان نبود اکنون اثری از اسلام نبود، چراکه روحانیان دو نقش ویژه ایفا کردند: یکی نشان دادن راه راست و پیامبری و دیگری جلوگیری از انحراف از آرمانهای اسلامی.

وی اظهار کرد: بنیاد نهاد نماز مقدس جمعه پایگاهی برای اجتماع مسلمانان و بحث و مباحثه سیاسی اجتماعی و فرهنگی و... و در نهایت بیداری امت اسلامی است.

فرماندار سلماس افزود: امام جمعه فرماندهی فرهنگی شهرستان را عهده دار است و باید ضمن جلوگیری از حرکت های ضدفرهنگی، نقشه راه فرهنگی شهرستان را ایجاد، هدایت و رهبری نماید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار