مهاباد؛
رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد از احتمال سقوط بهمن طی ۲۴ ساعت آینده در جاده‌های کوهستانی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 08 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محسن خادمی گفت:لایه‌های چند متری برف انباشته شده در بسیاری از مسیرهای کوهستانی این شهرستان به ویژه گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و افزایش وزن آنها بر اثر بارش باران، احتمال سقوط بهمن را در این مناطق افزایش داده‌است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد افزود:با توجه به این امر، شهروندان هنگام تردد در این محورها از بوق‌زدن و تیراندازی با سلاح شکاری خودداری کرده و در صورت مشاهده بهمن در این مسیرها، موضوع را به عوامل راهداری اطلاع دهند.

وی در خصوص وضعیت تردد در گردنه‌های مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون بر اثر بارش بارش برف در گردنه‌ «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان و گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت جاده لغزنده بوده و تردد خودروها تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری با استقرار در این مسیرها، مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند و به رانندگان و مسافرانی که در این مسیرها تردد می‌کنند، امدادرسانی خواهند کرد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بازگشایی تمامی محورهای روستایی این شهرستان گفت: با تلاش‌ شبانه‌روزی عوامل راهداری، راه دسترسی همه ۴۰ روستایی که به خاطر بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شده‌است.

خادمی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی افزود: ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار