فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سه قاتل همدست که اقدام به قتل پنج نفر در شهرستان های ارومیه، نائین و بندرلنگه کرده بودند ، توسط ماموران انتظامی استان در شهرستان مهاباد دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 24 August 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پیش از ظهر امروز سردار ناصر اصلانی در تشریح این موضوع در جمع خبرنگاران افزود: در تاریخ 28 مردادماه جاری از طریق فوریت های پلیسی 110 خبری مبنی بر سوختن جسدی در جاده اشنویه گزارش شد که در پی این خبر بلافاصله اکیپی از عوامل انتظامی وارد عمل شدند و تحقیقات لازم را به عمل آوردند.
وی افزود: اما از آنجا که جنازه کاملا سوخته بود و هیچ مدرک شناسایی از او به دست نیامد هویت جسد، ناشناس ماند و بررسی‌ها برای شناسایی بیشتر ادامه یافت.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: پس از این قضیه در 29 مرداد ماه جاری زنی به اداره آگاهی مراجعه و از ناپدید شدن همسر خود خبر داد که با توجه به مشخصات فقدانی که توسط بستگان وی اعلام شد و تطبیق آن با جسد پیدا شده مشخص می شود که جسد مجهول الهویه همان فرد فقدانی گزارش شده است.
سردار اصلانی گفت: متعاقبا در 30 مردادماه جاری بار دیگر گزارشی حاصل شد که در حوزه استحفاظی پاسگاه رشکان جنازه ای مشاهده شده است که با ضربات چاقو به قتل رسیده شده که با این گزارش مجددا عوامل پلیس جنایی در محل حضور پیدا کردند اما با توجه به اینکه باز هم مدارک شناسایی در محل قتل به دست نیامد بررسی ها برای شناسایی بیشتر به ادامه یافت.
وی افزود: بعدا با توجه به مراجعه خانواده این مقتول نیز مشخص شد که فرد مردمیانسالی بوده که 50 سال سن داشته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند روز قبل نیز از بندر لنگه از توابع شهرستان بوشهر اعلام شده بود که دو تا قتل با همین شیوه در ان شهرستان انجام شده است .
اصلانی گفت: 48ساعت بعد از این قضایا با توجه به اطلاعات و تحقیقات میدانی به عمل آمده مامورین ما توانستند محل اختفا این مضنونین را در شهرستان مهاباد شناسایی کنند.
وی افزود: با اطلاعاتی که بدست آمده شد تصور بر این بود محل اختفا قاتلین در باغ و یا روستایی درحاشیه شهر مهاباد باشد که با بکار گیری نیروها بالاخره در ساعت 10 یا 11 روز 30 مردادماه جاری پس از تحقیق و تفحص و بررسی و کنترل اماکن مترکه آن منطقه ساعت 2 یامداد محل اختفا این افراد شناسایی شد .
اصلانی تصریح کرد: با توجه به حکم قضایی که اخذ شده بود مامورین ما به باغ مراجعه کردند که در حین ورود نیز توانستند دو نفر را دستگیر کنند و دو نفر نیز به دلیل تاریکی شب و گستردگی که باغ داشت توانستند متواری شوند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی : بعد از بررسی اجمالی از باغ و بازجویی های انجام شده از این دو نفر مشخص شد که یکی از دستگیرشدگان صاحب باغ بوده و دیگری نیز قاتل اصلی و سوژه مورد نظر ما می باشد.
وی گفت:در بازرسی از باغ مورد نظر دو دستگاه خودرو کشف شد که با مدارکی در آن بود و گزارشات مامورین بندر لنگه مشخص شد که این مدارک متعلق به همان مقتولینی بود که در بندرلنگه به قتل رسیده بودند.
رئیس پلیس استان افزود: البته با توجه به اینکه آن شب نیروهای زیادی را برای این عملیات بکار گیری کرده بودیم و منطقه محاصره شده بود و همچنین با همکاری مردم آن منطقه همان شب همان دو نفری هم که متواری شده بودند دستگیر شدند.
سردار اصلانی اظهار کرد: بازجویی مقدماتی که از این افراد انجام شد مشخص شد که هرسه متهم اهل آذربایجان غربی بودند که تصمیم می گیرند با ماشین یکی از آنها برای کار کردن به بندر لنگه بروند و دلیل انتخاب بندر لنگه نیز این بود که خواهر یکی از متهمین ساکن بندر لنگه بود.
وی افزود: آن‌ها در دهم مردادماه امسال با خودرو آردی از ارومیه حرکت کرده و پول چندانی همراه نداشته‌اند و زمان رسیدن به شهرستان کاشان بنزین خودرو رو به اتمام بوده است که اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با کمک‌راننده، پول‌های مسافر را که فردی افغانی بود را دریافت و وی را بی‌لباس در بیابان‌‌ رها می‌کنند.
اصلانی بیان کرد: آن‌ها پس از طی چند کیلومتر خودرو پرایدی را به بهانه تمام کردن بنزین متوقف کرده و همه پول راننده پنجاه‌ساله را که پنجاه‌هزار تومان بود را دریافت کرده و با ضربات چاقو و آتش زدن خودرو، فرد را به قتل می‌رسانند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در تشریح اعمال مجرمانه متهمان گفت: افراد مذکور به علت ساکن بودن خواهر یکی از آن‌ها در بندر خارک برای کار به‌سوی بندرلنگه حرکت می‌کنند.
وی گفت: متهمان بعد از گذشت چند روز کار بنایی و سیم‌کشی ساختمانی در بندرلنگه، زمانی که صاحب‌کار آن‌ها یکی از متهمان را با خود برای دریافت پول از بانک همراه می‌برد، وی با دوستانش هماهنگ شده و پول‌های دریافتی از بانک را طلب می‌کنند.
اصلانی تصریح کرد: با ممانعت صاحب‌کار، قاتلان آن فرد را کتک زده و با سرقت پول‌های وی، عابر بانک و برخی کالاهای ساختمانی، کامپیو‌تر موجود و خودرو سمندش را سرقت کرده و فرد مذکور را با سیم خفه و به قتل می‌رسانند و جنازه‌اش را نیز در بیابان آتش می‌زنند.
وی بیان کرد: بعد از طی مسافت 70 تا 80 کیلومتری از مقصد بندر‌لنگه و به علت داشتن سرعت‌بالا خودرو سمند مقتول چپ کرده و قاتلان با خودرو آردی خود به راه ادامه می‌دهند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته پلیس بدون هیچ سرنخی بوده است، از همکاری تنگاتنگ مقامات قضایی با پلیس سپاس گذاری خود را اعلام می‌داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار