کمک رسانی مردم در ایام ماه مبارک رمضان به یکدیگر یکی از بالاترین امر به معروف است.
کد خبر: ۸۴۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 22 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلسه ستاد استانی احیاء امر به معروف و نهی از منکر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قریشی با موضوع برنامه های طرح ضیافت ماه مبارک رمضان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از تمامی اعضای محترم در خصوص اقدامات انجام گرفته در موضوع مقابله با ویروس کرونا و اجرای طرح همدلی و کمک به اقشار آسیب دیده و نیازمندان گفت : در کنار مشکلات شیوع این بیماری در جامعه بحمدالله برکات همدلی و همراهی مردم با یکدیگر در کمک رسانی به هم و تولید ماسک و تهیه بسته های معیشتی نشان از روحیه والای معنوی در جامعه ایرانی بویژه مردم استان آذربایجان غربی داشت.

وی در ادامه به ضعف انسان در مقابل قدرت مطلق پروردگار متعال پرداخته و گفت :  این ویروس به همه مردم جهان نشان داد که تنها قدرتی که میتواند مایه نجات بشریت باشد عنایت الهی است و این باور باعث تعمیق باورهای دینی و اقبال عمومی در سراسر جهان برای پرداختن به معنویت شده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و پرداختن به معنویت و حفظ حرمت این ماه گفت : با فضاسازی مناسب و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در سطح شهر و بخصوص استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی  می توان فضای فکری و محیطی مردم عزیز ، در ماه مبارک رمضان را  با وجود محدودیت های بهداشتی در برگزاری تجمعات دینی جبران کرد .

وی در خصوص ساعت کار نانوایی ها در این ایام نیز گفت : حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در فضاهای عمومی بر همه مردم لازم و ضروری است و شایسته جامعه اسلامی نیست که در روزهای روزه داری مردم نانوایی ها در شیفت صبح اقدام به پخت نان بکنند فلذا طبق روال سالهای قبل امیدواریم نانوایی ها غذاخوری ها و سایر اماکن عرضه خدمات غذایی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کرده و در حفظ حرمت این ماه پر خیر و برکت اهتمام داشته باشند.

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کمک رسانی به مردم را یکی از مهمترین مصادیق معروف در جامعه خوانده و گفت : همدلی و کمک مؤمنانه مردم به یکدیگر و همراهی ائمه جمعه و مسئولین در کشور در لبیک گویی به مقام معظم رهبری یکی از بابرکت ترین اقدامات در آستانه ماه مبارک رمضان است که امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق و توزیع مناسب بسته های معیشتی ضمن حفظ کرامت مردم نیازمند روحیه همدلی و کمکرسانی در جامعه بیش از پیش تقویت گردد.

وی افزود : ائمه جمعه استان نیز وظیفه تبلیغ و ترویج این کار خیر را بر عهده دارند که با استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب در محلات شاهد این امر هستیم و امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم شاهد کمکرسانی بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان از مدیران ادارات و سازمانها خواست تا با توجه به وضعیت معیشتی کارمندان خود برای بهبود وضعیت آنان نیز در ایام ماه مبارک رمضان تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بیان نکته نظرات خود و ارائه گزارش عملکرد و پیشنهادات خود در ماه مبارک رمضان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار