کد خبر: ۸۵۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 22 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی :

از موارد همیشه متهم به فساد اداری و عامل تضییع حقوق کارگران در دستگاههای اجرایی ( دولتی) واگذاری کارهای حجمی به شرکت های خدماتی بوده است. این شرکت ها که معمولا نام و آدرسی کذایی روی کاغد هستند و کل دفتر و دستک آنها در خودروی مثلا مدیرعامل شرکت جا می شود ، با رابطه و رانت موفق به دریافت عنوان پیمانکاری دستگاههای دولتی شده و بخشی از دستمزد و حقوق نیروهای شرکتی را استثمار می کنند ( بالا می کشند) ؛ بدون آنکه کمترین نقش و حتی وقت را برای مدیریت همین اموری که براساس قرارداد برعهده گرفته اند ؛در دستگاههای اجرایی صرف نمایند. جالب آن که نیروها را نیز امورراداری دستگاه اجرایی به شرکت معرفی می کند و حتی در جذب وداستخدام نیروها نیز نقشی ندارد.
مهمترین زحمت، آنها تنظیم لیست بیمه و دریافت حق السهم از دسترنج کارکران شرکتی است.

حال برای این حقیر نامکشوف است که چرا دولت و نهادهای اجرایی وابسته به آن ، به جای قرارداد مستقیم قانون کار با کارگران ، از این دلالان و واسطه ها برای استخدام نیرو استفاده می کند و بخشی از دستمزد و پول بی زبان بیت المال را به جیب این دلالان می ریزد؛ در حالی که در عمل مدیران این شرکت ها هیچ نقشی در مدیریت همین نیروهای حجمی شاغل در دستگاههای اجرایی ندارند؟

در دولت های گذشته با حضور این شرکت ها در دستگاههای اجرایی مخالفت شد ، و نیروهای شرکتی به استخدام دولت در آمدند و به امنیت شغلی و روانی رسیدند ؛ ولی همچنان شاهد حضور این واسطه ها در نهادها و موسسات دولتی و عمومی هستیم که در روز روشن ، بدون هیچ زحمتی بخشی از حق السعی کارگران و پول بیت المال را به یغما می برند.

امید است که گوش شنوایی باشد و بیش از این به نیروهای شرکتی ظلم نشود.
البته رقم ریالی ( تومانی) که در کل کشور این شرکت های معمولا خانوادگی می برند سر به آسمان می زند که از محل پس انداز آن، کلی خدمت می شود به کارگران و خانواده هایشان ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار