رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز فصل گرما تراز دریاچه ارومیه در حالت تثبیت است.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 23 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه گفت: تراز نگین آبی آذربایجان طی هفته گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: اکنون تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۱ سانتی‌متر رسیده که با وجود کاهش چشم گیر بارندگی‌ها، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نیافته است.

سرخوش با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از پنج میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: وسعت این دریاچه نیز نیز طبق آخرین برآوردها، سه هزار و ۲۴۶ کیلومترمربع اعلام شده است که نسبت به یک هفته گذشته ثابت مانده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح در حال اجرای تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون بیش از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار