معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 29 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرزاد بازیار  معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اجرایی تأسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: احداث پست شماره ۱ (نیروگاه) به مساحت ۱۰۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۳ (ایمنی زمینی و هواشناسی) به مساحت ۳۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۴ (ترمینال و تکنیکال) به مساحت ۳۷۰ مترمربع، احداث پست شماره ۵ (انتظامی) به مساحت ۳۷۰ مترمربع که همگی شامل زیرزمین و طبقه همکف می‌باشد در حال اجرا است.

او با اعلام اینکه احداث پست شماره ۶ (روشنائی باند) به مساحت ۴۷۶ مترمربع از دیگر پروژه‌های تاسیسات زیربنایی فرودگاه است ادامه داد: احداث ساختمان مخزن آب به مساحت ۱۳۰ مترمربع شامل یک زیر زمین با دیواره‌های بتنی و محافظ دیوار آجری با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب و احداث ساختمان تصفیه خانه و تلمبه خانه به مساحت ۴۱ مترمربع شامل یک اتاق تلمبه خانه و دو حوضچه تصفیه از دیگر پروژه‌های درحال اجرا هستند.

بازیار در تشریح مشخصات تاسیسات زیر بنائی فرودگاه ماکو اظهارکرد: شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۵۱۰۰ متر و به عمق خاکبرداری ۲.۵ الی ۳ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۱۳۰۰۰ مترمکعب، شبکه آبرسانی به طول ۷۱۳۰ متر و به عمق ۱.۵ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۱۰۷۰۰ مترمکعب، شبکه توزیع گاز به طول ۶۰۰۰ متر و به عمق ۱.۵ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۶۳۰۰ مترمکعب، داکت بانک برق و دیتا به طول ۳۰۰۰ متر به عمق ۲.۲۰ متر و برآورد تقریبی کل خاکبرداری ۶۵۰۰ مترمکعب و چراغ‌های روشنائی محوطه و پارکینگ به تعداد ۲۹۸ عدد از چهار نوع متفاوت با برآورد خاکبرداری ۱۷۳۵ مترمکعب از جمله مشخصات تاسیسات زیربنایی فرودگاه است.

او مبلغ برآورد نهایی اجرای این پروژه را ۱۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای محوطه سازی فرودگاه نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازیار پهنه محوطه سازی فرودگاه را حدوداً ۱۳۵ هکتار برشمرد و افزود: ۸۰ هزار متر مکعب برآورد تقریبی کل خاکبرداری محوطه است و ۱۱ کیلومتر طول جاده‌های محوطه به عرض حدود ۹ متر است که در حال اجرا می‌باشد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای تامین تجهیزات و سیستم‌های مورد نیاز پست‌های برق فرودگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است افزود: تامین تجهیزات و سیستم‌های مورد نیاز پست‌های برق فرودگاه از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار