مقامات بهداشتی ایران در حال افزایش زنگ هشدارها در مورد افزایش جدید تعداد کروناویروس و مرگ و میر در کشور هستند.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 16 August 2020

سیما سادات لری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در حدود روز گذشته حدود 162 نفر جان خود را از دست داده اند که بیشترین تعداد آنها از 4 آوریل است که کشور اعلام کرد 158 مرگ در 24 ساعت گذشته است.

"از دیروز ، ما شاهد جهش زیادی در میزان آلودگی و بستری در بیمارستان هستیم که نگران کننده است."

سیما سادات لری ، وزارت بهداشت ایران

سادات لاری گفت: "از دیروز ، ما شاهد جهش زیادی در میزان عفونت ها و [بیمارستان] بودیم. ورود به تهران موضوعی نگران کننده است.

تعداد عفونت های COVID-19 از زمان شروع تسهیل قفل آن در 11 آوریل افزایش یافته است. براساس آمارهای رسمی دولت ، از زمان شیوع بیماری همه گیر ، حدود 11000 نفر در آنجا فوت کرده اند.

روز یکشنبه ، رئیس جمهور حسن روحانی گفت که پوشیدن ماسک صورت در اماکن عمومی بسته و مناطق شلوغ از 5 ژوئیه الزامی است.

براساس اعلام وزارت بهداشت ایران ، عفونتها در هفته اول ژوئن نسبت به هفته قبل 50 درصد جهش داشتند.

مهدیار سعیدیان ، پزشک و فعال پزشکی در شهر ایران مشهد ، گفت: تخت های ICU دوباره پر می شوند. از دستگاه های تهویه استفاده می شود ، اعداد مناسب نیستند.

سعیدیان گفت: "كاركنان مراقبت های بهداشتی خسته شده اند."

افتتاح اقتصاد و مدیریت کوروی ویروس یک عمل متعادل دشوار است که بسیاری از کشورهای جهان با آن روبرو هستند. اما ایران با چالش های دیگری روبرو است - مهمتر از همه ، تحریم های ایالات متحده.

در سال 2018 ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا با قدرت های بزرگ از توافق هسته ای ایران خارج شد و دوباره تحریم ها را اعمال كرد. واحد پول ایران در برابر دلار آمریکا به پایین ترین زمان سقوط کرد.

در همین زمان ، ایران با یکی از بدترین شیوع های کورو ویروس در خاورمیانه روبرو شده است ، که خسارات زیادی به شرکت ها وارد کرده است.

یک روند نگران کننده دیگر نیزهفته گذشته ، متخصص بیهوشی فیلمی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که ادعا می کرد بستگان یک بیمار به او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. وی گفت: بینی آنها را شكسته و به چشم های وی آسیب رسانده است. در این ویدئو چهره اش به شدت کبود شده است.

سعیدیان گفت: ماهها انزوای اجتماعی ، سختی های اقتصادی و عدم اطمینان در مورد آینده باعث شده است که بسیاری از افراد در آستانه یک رسوخ قرار بگیرند. او گفت که از این بدتر ، ایران به پایان این بیماری همه گیر نزدیک نیست.

وقتی کشور دوباره بازگشایی شد ، به نظر می رسید خبر خوب برای هنرمند آرایش Salom Zarandinia ، که سالها پس انداز کرده بود برای شروع کار خود است. او حتی پس از بازیگر محبوب مورد علاقه اش ، آدری هپبورن ، نامی را نیز انتخاب کرد.

برنامه های او در حین خاموش ماندن متوقف شد. وقتی او محدودیت ها را آرام کرد ، ابتدا عصبی بود ، اما اقدامات احتیاطی را جدی می گرفت - از کارمندان خواست که ماسک بپوشند ، دست های خود را قبل و بعد از هر مشتری بشویید و هرگز رژ لب را مستقیماً بر روی هر کسی بمالید.

در حال حاضر ، هنوز مشخص نیست که شرکت هایی مانند آن چه خواهند کرد ، زیرا پرونده های coronavirus همچنان در حال افزایش است.

دکتر بویا بایوندی‌مهر ، رئیس اورژانس بیمارستان سینا تهران گفت: ممکن است خاموش شدن این کار به تأخیر افتاده باشد ، اما جان خود را نجات داده است.

وی گفت: "ما طی یک ماه گذشته چند بیمار داشتیم. ... ما حداکثر یک یا دو بیمار در روز داشتیم. "

دکتر.. بویا بایاندر ، بیمارستان سینا

وی گفت: "ما طی یک ماه گذشته چند بیمار داشتیم." "ما حداکثر یک یا دو بیمار در روز داشتیم."

وی گفت که در ماه آوریل تعداد موارد جدید کاهش یافته است. بنابراین ، بیمارستان وی شروع به از بین بردن بخش تریاژ عروق کرونر کرد. اما او شک کرد که هنوز تمام نشده است.

وی گفت: "افتتاح فعالیت های معمول برای شهروندان ، افتتاح شغل ، مغازه ها ، رستوران ها و سایر موارد باعث می شود که مردم بدون اینکه از هم دور شوند دوباره در این شهر قرار بگیرند و سیاست های حفاظتی خیلی رعایت نمی شود."

وی گفت: "ما با وضعیتی روبرو هستیم که یک یا دو سال ادامه دارد." "همانطور که می بینید ، هیچ داروی جادویی برای از بین بردن بیماری وجود ندارد."

 

منبع اصلی خبر www.pri.org است

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار