دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خوی گفت : ۵۴ مجتمع بزرگ آموزشی در حال احداث است که ۵۰ درصدآن مهر امسال به آموزش و پرورش در کشورتحویل داده میشود .
کد خبر: ۸۸۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 19 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
دکتر مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه بازدید از مجتمع بزرگ آموزشی مرحومه سکینه نمکی در خوی گفت : ۵۴ پروژه مجتمع آموزشی در کشور در حال احداث است که مجتمع خیرساز مرحومه سکینه نمکی که توسط خیر نیک اندیش سید ناصر محمد سیدی در خوی در حال احداث می باشد یکی از آن ۵۴ مجتمع می باشد .

وی افزود : ۵۰ درصد این مجتمع ها امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می شود

رخشانی مهر در ادامه سخنان خود گفت : در حال حاضر در کشور برای هردانش آموز
۸/۴ مترمربع فضای آموزشی نیاز داریم که به عنوان مثال برای یک کلاس ۳۰ نفره باید ۲۴۰ متر مربع فضای اموزشی فیزیکی بابد در اختیار داشته باشیم .
وی اضافه نمود : براساس سند تحول آموزشی ما در حال حرکت به سوی فضاهای آموزشی وسیعتر هستیم که مجتمع ها باید دارای آزمایشگاه ، کارگاه ، کتابخانه ، استخر،
سالن ورزشی و امتحانات و نمازخانه باشند .
رئیس نوسازی مدارس کشور اظهار کرد : امسال به مقدار یک میلیون متر مربع یعنی بیش از ۸ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می دهیم .
رخشانی مهر در مورد سیستم های گرمایشی مدارس کشور گفت : امروز کمتر از ۴ درصد ازمدارس کشوراز بخاری نفت سوز استفاده می کنند که بیشتر آنها در سیستان و بلوچستان هستند و علت این امر نبود گاز و در بعضی مناطق دور افتاده نبود برق می باشد که با حل شدن مشکلات مذکور مشکل سیستم گرمایشی آن مدارس نیز حل خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار