استاندار آذربایجان غربی
شصت و دومین جلسه ستاد استانی کرونا به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 23 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل روند بیماری کرونا تصریح کرد: متاسفانه میزان استفاده از ماسک کاهش داشته است و  برخی ها با بی توجهی به الزامات سبب شیوع بیشتری بیماری می شوند.

وی افزود: متأسفانه موارد بهداشتی توسط مردم نیز رعایت نمی‌شود که زنگ خطری برای افزایش مبتلایان به بیماری کووید۱۹ است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گفته کارشناسان در ارتباط با ترکیب بیماری آنفولانزا با کووید۱۹ در ماه‌های مهر و آبان، یادآور شد: افزایش مسافرت‌ها به سبب پایان فصل تابستان و عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی از مجالس عزا نمود بسیار بدی در ماه‌های آینده خواهد داشت.

شهریاری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌ها و رؤسای شبکه‌های بهداشت بیش از پیش حساسیت داشته باشند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها مراتب را اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت صداوسیما، اصحاب رسانه و هیئات مذهبی در بحث آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی، گفت: از عوامل کنکور که برنامه‌ها را به خوبی برگزار کردند نهایت قدردانی را داریم، همچنین انتظار می‌رود مسئولان هیئات در برگزاری مراسم‌ها به رعایت موارد بهداشتی اهتمام بورزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طی هفته های گذشته با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ متصور میشد تا ۱۴۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری شوند که با اقدامات انجام یافته این تعداد از ۸۵۲ نفر بالاتر نرفت.
 دکتر جواد آقازاده درباره کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری افزود: در حال حاضر حساسیت مردم نسبت به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و این موضوع نگران کننده است.
وی درباره میزان استفاده مردم از ماسک بیان کرد: براساس بررسی های انجام یافته، مصرف ماسک توسط مردم در استان از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره لزوم ثابت نگه داشتن تعداد بیماران بستری و فوت شده گفت: به منظور حفظ ثبات وضعیت استان در شیوع کووید ۱۹، پروتکل های بهداشتی می بایست بیش از پیش رعایت شوند.
در پایان این جلسه اعضای ستاد مقابله با کرونا پیشنهادات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار