اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 17 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 17 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 17 آبان بشرح زیر است:

 

کشف 1980 تن نهاده های دامی احتکاری در بابل 

گروه فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 1980 تن نهاده های دامی احتکاری از انباری در شهرستان بابل خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبري مبني بر احتکار نهاده های دامی در انبار یک شرکت تولیدی در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبار احتکار نهاده های دامی را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی از این انبار بازدید کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این عملیات بیش از 1000تن جو به همراه 700 تن ذرت و 280 تن سویا و انواع خوراک و نهاده های دامی کشف که ارزش اقلام مکشوفه بیش از 64 میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به پلمب انبار با حکم قضائی، گفت: در این رابطه متهم به احتکار نهاده های دامی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.#

___________________________________

کشف 45 دستگاه بیت کوین در شهرستان آمل 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 45 دستگاه بیت کوین به همراه متعلقات آن به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان آمل خبر داد. 

سرهنگ محمد محمد پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پي کسب خبری مبني بر اينکه در يکي از سوله هاي شهرک صنعتي شهرستان آمل افرادي در امر توليد ارز ديجيتال فعالیت دارند، مراتب دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان آمل قرار گرفت .

وی تصریح کرد؛ با هماهنگي قضائي ماموران با حضور در منطقه لاريجان در بررسی های اولیه موفق به کشف مزرعه توليد ارز ديجيتال شامل مقادير زيادي تجهيزات و دستگاه هاي برقي متعدد از جمله 45 دستگاه بيت کوين نصب شده روي قفسه ها به همراه دستگاه هاي سوئيچ به ارزش يک ميليارد و پانصد ميليون ريال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به دستگیری 2 متهم این پرونده ، اظهار کرد: متهمان برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند .

سرهنگ محمدپور ، افزود: افراد سود جو و قاچاقچیان ارز دیجیتال با اجاره سوله و انبارهاي متروک متعلق به شرکت هاي نيمه تعطيل و راکد که عمدتا داراي انبار و امتياز برق صنعتي با ولتاژ بالا هستند، اقدام به تشکيل مزرعه توليد ارز ديجيتال می کنند.

وی نوسانات شديد اقتصادي و افزايش بي رويه قيمت ارز و تعطيلي بسيار از کارخانجات را در تشکيل اين باندها بسيار موثر دانست و افزود: این اقدامات مجرمانه هزينه بالايي به زيرساخت ها و حقوق بيت المال به خصوص شبکه توزیع برق وارد مي کند.

___________________________________

پلمب 11 واحد صنفی متخلف در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از پلمب 11 واحد صنفی متخلف بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونایی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد صادق شاه نظری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان تنکابن به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت ، معدن و تجارت و اداره بهداشت طی 2 روز گذشته از 45 واحد صنفی این شهرستان بازدید کردند.

وی از پلمب 11 واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادر شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 15 واحد صنفی نیز اخطار داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

___________________________________

دستگیری سارق اماکن خصوصی با16 فقره سرقت در گلوگاه 

گروه استان ها- مازندران- جانشین انتظامی شهرستان  گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی ومنزل با 16 فقره سرقت خبرداد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ اسماعیل حسن زاده، خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 16 فقره سرقت اماکن خصوصی و احشام اعتراف کرد.

وی با اشاره به کشف مقادیری از اموال مسروقه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

___________________________________

کشف 5 کیلو گرم تریاک توسط پلیس نکا 

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگیری قاچاقچي موادمخدر و کشف 5 کیلوگرم تریاک در عمليات موفقيت آميز پليسي خبر داد. 

سرهنگ قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر جابجايي مواد مخدر به شهرستان نکا توسط عامل افيوني، موضوع در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان و انجام تحقيقات گسترده، موفق به شناسايي محل تردد این قاچاقچی مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصريح کرد : با هماهنگي‌ قضائي، متهم در عمليات موفقيت آميز پليسي در حالی که با یک دستگاه خودرو وانت قصد جابجایی مواد مخدر را داشت دستگير و 5 کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ عزیزی در پايان با بيان اينكه مبارزه با پديده شوم موادمخدر حد و مرز ندارد و با جديت از سوي پليس دنبال مي شود به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و يا اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي، با مرکز فوريت‌هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.

___________________________________

کشف 2خودروی سرقتی در سوادکوه 

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف 2 دستگاه خودروی سرقتی و دستگیری سارق خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" با اعلام اين خبر، افزود: در پي اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر وقوع سرقت 2 دستگاه خودروی پراید در سطح شهرستان سوادکوه، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با تقويت گشت هاي انتظامي و کنترل مبادي ورودي و خروجي شهر، سرانجام ماموران گشت کلانتري 11 پل سفید خودروهای مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: ماموران یکی از خودروها را که بدون سرنشین و بلاصاحب در یکی از خیابان های شهر رها شده بود، کشف کردند و خودروی سرقتی دیگر را حین تردد در یکی از خیابان های شهر در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متوقف کردند.

سرهنگ اکبری، اظهار کرد: در این عملیات سارق خودرو دستگیر شد و در بازجویی های فنی به سرقت خودرو اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه به شهروندان توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت خودروف وسایل نقلیه خود را به وسايل و تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز کنند.

___________________________________

قربانیان زمانه : شاخه خشکیده 

فرزندان طلاق به دلایلی در معرض آسیب های روانی و نارسایی های تربیتی قرار می گیرند،این گونه فرزندان قبل از طلاق ماه ها و یا گاهی سال ها شاهد درگیری و مشاجره بین والدین خود هستند... 

مشتی و همسرش وقتی به داستان زندگی بچه ها و جدایی والدین آنها از یکدیگر از زبان زن و مرد جوان پی بردند، برای زن جوان و بچه هایش بی نهایت متاسف ونگران شدند، مشتی و همسرش مصمم بودند تا به مادر نگران و نالان کمک کنند.

اما مشکلی که بر سر راهشان وجود داشت کدخدا بود،کدخدای روستا کدخدای مهربانی بود،البته مهربانی اش تا وقتی بود که عصبانی نمی شد،اما اگر عصبانی می شد صحبت از چوب و کتک و فلک کردن طرف مقابل به میان می آمد ولی مشتی کسی نبود که از کدخدا حساب ببرد و از سویی دیگر کدخدا نیز می دانست که مشتی در روستا از جایگاه اجتماعی و معنوی ویژه ای برخوردار می باشد و احترام ویژه ای برای او قائل بود.

این موضوعی بود که مشتی خود نیز به آن اشرافیت کامل داشت، به همین دلیل بلافاصله پس از ناهار قبل از هرچیز نزد کدخدا رفت و موضوع را با وی در میان گذاشت، کدخدا با شنیدن این خبر غافلگیر شد، وی به دخترانش نگاه که می کرد و می دید که به برادرخوانده خود چقدر علاقه مند هستند باورش نمی شد که باید او را به خانواده اصلی اش بازگرداند.

وقتی با هماهنگی مشتی حسن و مادر بچه ها به منزل کدخدا رفتند،کدخدا نخست خیلی متاثر شد و سپس بر روی حسن فریاد زد و با وی بخاطر کار احمقانه اش،یعنی طلاق دادن همسرش و رها کردن بچه ها در مسجد دعوا کرد.

حسن کمی سکوت کرد و نمی دانست که چه بگوید، اما بعد از کلی ترس و لرز گفت که اگر شما بچه را به ما برگردانید این خانم به من قول داد تا دوباره با من ازدواج کند،آن وقت من ...

کدخدا با شنیدن این جملات از زبان حسن، برخلاف تصور حسن بیشترعصبانی شد و با فریاد گفت تو ... لیاقت این زن و فرزندان رو نداری، من به هیچ وجه به تو بچه نمی دم، اگر چند دقیقه دیگه اینجا باشی چنان فلکت می کنم که هوش از سرت بپره.

کدخدا در حالی که دلش به حال زن جوان می سوخت حسن را از خانه خود بیرون کرد و با بیرون رفتن او از منزلش،کدخدا از مشتی خواست تا مواظب باشه که فرار نکند تا همسر سابق خود را به روستایش برساند.

بعد از این اتفاق ، مشتی حسن و مادر بچه ها را به منزل رمضان و حدقه برد،در بین مسیر همسر نا امید از رفتار کدخدا همچنان گریه می کرد، زن جوان به نظر بجز گریه چاره دیگری نداشت، این تصور که پسر شیرخواره اش را برای همیشه از دست داده باشد برایش کلافه کننده بود، کدخدا هم کسی نبود که حسن و زن بینوا حریفش بشوند، اما حسن همچنان ساکت و آرام بود،انگار نه انگار که دیگر قادر به دیدار فرزند کوچکش نخواهد بود.

مشتی درحالی که دلش بی نهایت برای مادر نا امید می سوخت با آنها به سمت منزل رمضان و حدیقه رفت،در طول مسیر مشتی بس که ناراحت بود دوست داشت دوباره به منزل کدخدا برگشته و برای پس دادن بچه شیرخواره به مادرش وساطت کند،اما می دانست که فایده ای ندارد.

از طرفی هم مادر دلسوخته و هم مشتی نگران بودند که اگر رمضان و حدقه با تحویل بچه مخالفت کرده و کارشان به نزد کدخدا و قضاوتش کشیده شود آن وقت چه خاکی بر سرشان بریزند؟

نگران و نا امید به منزل رمضان رسیدند،مادر به محض رسیدن به دیوار پرچینی منزل رمضان با قد بلندی که داشت سرش را به سمت حیاط منزل برد تا شاید جگرگوشه اش را ببیند.اما انبوه گیاهان خودرویی که در اطراف خانه و باغ های منزل وجود داشت مانع از آن بود که وی بتواند داخل حیاط خانه را ببیند.

مشتی با یا الله یا الله گفتن ها در چوبی را باز کرده و جلوتر از بقیه به سمت حیاط منزل رفت، کمی جلوتر که رفتند خانم جوانی از داخل خانه کاهگلی با بفرما بفرما گفتن و در حالی که  روسریش را مرتب می کرد به بیرون آمد.

در گوشه ای از حیاط پسرک بازیگوشی تک و تنها در حال بازی با بچه اردک و مرغ ها بود،حدیقه با دیدن مشتی به اتفاق یک زن و مرد جوان در حالی که تعجب می کرد جلو رفت و گفت بفرمایید،انگار انتظار میهمان را مثل همه روستایی های مهمان نواز داشت.

مادر محمد بلافاصله با دیدن پسرش دوان دوان به سمت وی رفت و محمد را در آغوش گرفت. محمد با دیدن مادر به گریه افتاد.

مادر به حدیقه و احوالپرسی های متداول در برخوردها هیچ توجهی نکرد، از پشت خانه رمضان نیز سر رسید،حدقه و رمضان زن و شوهری آرام و مهربان و در عین حال مهمان نواز و دوست داشتنی بودند،حدیقه که حدود 6ماهی می شد احساس مادرانه اش با ورود محمد به زندگی شان گل کرده بود و به این بچه وابسته شده بود، با دیدن این صحنه فهمید که دوباره باید سال های سال حسرت مادر شدن را در سینه داشته باشد،اشک از چشمانش جاری شد.

رمضان نیز درحالی که با مشتی حال و احوال می کرد بغضی در گلویش گیر کرده و محو تماشای دیدار معنادار پسرش شد، رمضان چیزی نگفت؛ مشتی در آن واحد مثل همه روستایی های ساده سیر تا پیاز زندگی زن و مرد جوان را به آنها گفت.

شاید باور کردنی نباشد که در این صحنه زیبا و ناراحت کننده دیدار مادر و فرزند،حسن ساکت و آرام در گوشه ای ایستاده و چیزی نگفت وی نه واکنشی به سالم بودن بچه ها نشان داد و نه از دیدار مجدد فرزندانش خوشحال شد،حتی برای لحظه ای کوتاه نسبت به محمد واکنشی نشان نداد.

اما رمضان با دیدن حسن باورش نمی شد که این همان مردی باشد که دو فرزند دلبندش را در گوشه ای از مسجد رها کرده و بی خیال پی زندگی خود رفته باشد.

***

نظرکارشناس:

نکاتی در مورد بعد از طلاق:

فرزندان طلاق همانگونه که قبلا نیز بیان شد، به دلایلی در معرض آسیب های روانی و نارسایی های تربیتی قرار می گیرند،این گونه فرزندان قبل از طلاق ماه ها و یا گاهی سال ها شاهد درگیری لفظی و غیر لفظی و مشاجرات بین والدین خود بوده و زمان های زیادی را در حالت تنش و استرس سپری کرده که این حالت باعث ایجاد تعارض در آنها شده است، در درگیری های بین والدین هرچند به ظاهر یکی از آنها برنده میدان خواهد بود،اما در هر صورت فرزندان به دلیل دلبستگی به هر دو والد در پی آسیب به یکی از والدین مدام دچار آسیب خواهند شد،در واقع آنان قربانی اصلی خشونت بین والدین و جدایی آنها می باشند.

بعد از طلاق موضوعی که بسیار مهم است موضوع سرپرستی فرزندان می باشد،این فرزندان به دلیل محرومیت از هر یک از والدین،یا هردو والد و زندگی در محیطی جدید،در واقع از نوعی خلع عاطفی و روانی مدام در رنج و عذاب خواهند بود،آنان از نظر حمایت های عاطفی و روانی مدام از محیط ضعیفی برخوردار بوده و به دلیل خستگی و یا ضعف والد سرپرست دچار نارسایی های تربیتی خواهند شد،اینگونه کودکان حتی در مراحل دوم کودکی و آغاز نوجوانی از نظر هوش و استعدادهای فردی نسبت به هم سن و سال های خود تا حدود زیادی ضعیف تر بوده که این ضعف در مراحل بعدی رشد یعنی نوجوانی و جوانی و...نیز مشهود بوده و بر سازگاری آنها تاثیرگذار می باشد.

کنش متقابل بین پدر و مادری که از یکدیگر جدا شده اند نیز در سازگاری کودکان نقش مهمی دارد."تضاد کمتر و نبودن خصومت دو جانبه و توافق بر سر نحوه فرزند پروری و انضباط و تماس های مکرر با یکدیگر البته در صورتی که هیچ یک از آنها رفتاری انحرافی یا مخرب نداشته باشد،سبب می شود که کودکان رفتاری سازگارانه داشته باشند"(هترینگتون و کامرا،1984).

بر این اساس، تضاد بالای بین والدین پس از طلاق و اختلافات بین آنها بر سر مسائل مشترک باعث تعارض درونی و نوشخوار فکری در کودکان شده که خود آسیب های فردی مثل افسردگی،اضطراب و استرس را برای کودکان به همراه داشته و راه پیشرفت و شکوفایی کودکان را مسدود خواهد کرد.

این کودکان در ادامه تحصیل دچار افت و مشکل اساسی شده در کسب مهارت های فردی و اجتماعی ضعیف عمل کرده و در انجام فعالیت هایی مثل خواندن و نوشتن نسبت به همسن و سال های خود کند عمل خواهند کرد.

گاهی نیز این کودکان خود را در جدایی والدین از یکدیگرمقصر دانسته و احساس گناه می کنند،این احساس گناه و عذاب وجدان باعث نوشخوار فکری و ایجاد تنش در کودکان بویژه در دوره نوجوانی خواهد شد.

با گذشت زمان این افراد مراحلی از افسردگی را تحمل کرده و به احتمال گرایش به سوی رفتار پرخطری مثل خودکشی خواهند داشت،این گونه نوجوان ها در پیشرفت تحصیلی و کسب مهارت های فردی و اجتماعی دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

 ادامه داستان هفته آینده...

نویسنده : " قاسم گرجی "- کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار