اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 2 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 22 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 2 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 2 دی بشرح زیر است:

کشف 22 فقره سرقت سیم برق در شهرستان نور

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق سیم برق با 22 فقره سرقت در شهرستان نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت کلانتری 12 رویان شهرستان نور، ساعت 5 صبح روز گذشته به یک خودروی 206 که با پلاکی جعلی در حال تردد در حوزه استحفاظی آن شهرستان بود مشکوک شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودرو مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ ساداتی با اشاره به کشف ادوات سرقت سیم برق از خودروی مورد نظر، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 22 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در آن شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: هوشیاری مردم در پیشگیری از سرقت و اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی گامی موثر در ارتقاء امنیت پایدار جامعه است.


-------------------------------------------------------------------


پلمب 66 واحد صنفي متخلف در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب تعداد 66 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" حسن عنایتی گنجی " گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، از ابتدای آذرماه تاکنون طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف با همكاري ماموران اداره نظارت براماکن عمومی و کارشناسان ادارت بهداشت و اصناف در این شهرستان به اجرا در آمد.

وي، بيان داشت: در اجرای این طرح از 2 هزار و 412 واحد صنفی در این شهرستان بازدید شده که در نتیجه 66 واحد صنفی متخلف به علت رعايت نکردن قوانين صنفي پلمب شد، به 390 واحد صنفی تذکر داده شد و به 270 واحد صنفی نیز اخطار پلمپ داده شد.

سرهنگ عنایتی گنجی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان خصوصا بازاریان با پلیس، خاطرنشان کرد: سلامت خانواده، امنیت جامعه است لذا از همه شهروندان تقاضا داریم با رعایت و اجرای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، پلیس را در خدمت رسانی بیشتر یاری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر همچنین در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


دستگيري 2 سارق حرفه ای در سوادکوه

فرمانده انتظامي سوادکوه از دستگيري 2 سارق حرفه ای با 11 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خب، گفت: در پی وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصی در سوادکوه، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقيقات ميداني و بررسي های همه جانبه ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به 2 سارق سابقه دار در این شهرستان مظنون شدند آنان را دستگير کردند.

سرهنگ اکبری، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 11 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پايان ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست با ارائه اخبار و اطلاعات صحيح و به موقع به مرکز فوريت هاي 110، نيروي انتظامي را اجرای برقرار نظم و امنیت ياري دهند.


-------------------------------------------------------------------


دستگیری سارق اماکن خصوصی درگلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 6فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه موضوع دردستورکار پليس آگاهی قرار گرفت.

وی، خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسي های همه جانبه، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ حسن زاده، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگير شد و در بازجويي های انجام شده به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 2 و نیم تن چوب


آلات جنگلي قاچاق در نكا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف یک خودروی نیسان با 2 تن و 500 کیلو گرم چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی " فرمانده انتظامي شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا افزود : ماموران پلیس آگاهی با هماهنگي های قضايي،خودرو یمورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن مقدار 2 تن و 500 کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل،از توقيف خودروی حامل 3 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"سید محسن جعفری"درتشريح اين خبر،گفت: ماموران پاسگاه انتظامی خوشرودپی در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين کنترل خودروهاي عبوري به یک خودروی نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان شهرستان بابل، افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 3 تن چوب جنگلی غیر مجاز که توسط راننده خودرو از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ جعفری،افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل: از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


گفت و گوی موثر ، مهم ترین مهارت در تحکیم بنیان خانواده

درعصر جدید رسانه های اجتماعی باعث شده است که ارتباط کلامی بین اعضای خانواده کمتر شود ...

امروزه پیشرفت تمدن با پیچیدگی هایی روز افزون تمام جنبه های زندگی بشری و از جمله زندگی زناشوئی را تحت تاثیر قرار داده است و به طور قطع، مهارت کلیدی در تمام روابط از جمله زندگی مشترک گفت و گو است .

کلام وسیله ای برای برقراری ارتباط است و هم وسیله ای برای تحکیم آن و در اصل نحوه صحبت کردن دو زوج بهترین شاخص برای سلامتی رابطه آن دو است .

اگر تفاهم بین اعضای خانواده حاکم شود قطعا مجال مناسبی برای ایجاد گفتگو خانوادگی فراهم خواهد شد و وجود اشتراک و اهداف مشترک بین اعضای خانواده می تواند بهانه ایجاد تفاهم و گفت و گو را فراهم کند.

متاسفانه امروز به دلیل فقدان اهداف مشترک بین اعضای خانواده وعدم انتقال مسائل فرهنگی از نسل قبل به نسل بعدی گفتگوبین اعضای خانواده کم رنگ شده است.

کاهش ارتباط بین فردی در خانواده باعث کاهش گفت و گو بین آنان می شود. البته درعصر جدید رسانه های اجتماعی باعث شده است که ارتباط کلامی بین اعضای خانواده کمتر شود.

با محوریت قرار گرفتن تلویزیون در خانواده میزان ارتباط اعضا کم شده است، تلویزیون به عنوان یک رسانه فرهنگی که مبلمان منزل بر محل استقرار آن چیده می شود و به عنوان یک آفت در ارتباط افراد محسوب می شود.

این پدیده باعث حاکمیت ارتباطات عمودی اعضای خانواده با تلویزیون می شود و در نتیجه ارتباطات افقی بین آن ها کمتر می شود و متاسفانه اتاق های اختصاصی در نقشه خانه های امروزی نیز در کاهش ارتباط کلامی افراد موثر است و شبکه های اجتماعی باعث می شود ارتباط درون خانوادگی به ارتباط بدون خانوادگی تبدیل شود.

هر قدر ارتباط چهره به چهره در خانواده کاهش یابد جو عاطفی بین افراد و انتقال مسائل فرهنگی از والدین به فرزندان نیز کاسته می شود.

مشکل دیگر اشتغال زنان و غیبت مادران که مرکز ثقل ارتباط و کانون اصلی گفت و گو با اعضای خانواده است، باعث شده که با پدیده کودکان کلید به دست در جامعه مواجه شویم.

ساعت حضور اعضای خانواده در منزل متفاوت شده است ، نوع کار و چند شیفت کارکردن مردان به عنوان سرپرست باعث شده که خانواده ثبات خود را از دست دهد. یک رابطه سالم آن است که درآن هردوطرف خواسته ها و نگرانی هایشان را به طور آزادانه و صادقانه به زبان آورند.

اختصاص ساعاتی برای گفت و گو با هم از طرف والدین حتی بیرون از خانه در این امر موثر است، والدین با وارد کردن کودکان در پس گفتگوهای خانواده می توانند

آن ها را با برقراری درست ارتباط در آینده آشنا کنند .

گفت و گو بین اعضای خانواده باعث انتقال تجربه و فرهنگ بومی به فرزندان و افزایش فضای عاطفی و انرژی در بین آن ها شوند.

در پایان باید گفت فضای صمیمی بین اعضا حس پشتیبانی و حمایت از یکدیگر در خانواده را تقویت می کند به گونه ای که آنها خود را تنها حس نمی کنند .در خانواده روح جمعی حاکم می شود و باعث افزایش قوت قلب ، روحیه گفتمان و ارتباط با اجتماع می شود.

تهیه کننده :زهرا سعادتی- کارشناس ارشد روانشناسی، مشاوره و مددکار اجتماعی کلانتری 11 بابل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار