معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش روزهای آلوده استان در سالجاری گفت: سهم آلاینده ها از آلودگی هوای استان باید مشخص شود.
کد خبر: ۹۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 09 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیدین رحمانی ،در دومین کارگروه آلودگی هوا که با حضور اعضای این کارگروه در سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با تاکید بر لزوم همکاری تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در جهت کاهش آلاینده ها گفت: کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ناسالم است و ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی برای رفع این مشکل و بهبود وضعیت هوا تلاش کنند.

رحمانی با اشاره به مسائل و مشکلات ایجاد شده در روزهای آلوده هوا برای سلامتی افراد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد وسایط نقلیه، تعطیلی مدارس و کاهش روند فعالیت طرح های عمرانی، باید آلودگی هوا نسبت به سال گذشته کمتر می شد ولی متاسفانه شاهد این امر نیستیم.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست باید سهم آلاینده های استان را مشخص کند تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و کاهش مصرف سوخت های فسیلی از روند آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت گزارش گیری از تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین در روزهای ناسالم اظهار کرد: سازمان محیط زیست باید با جدیت بیشتری اجرای مصوبات کارگروه استانی آلودگی هوا را پیگیری نماید.

رحمانی همچنین با قدردانی از مدیرانی که پیگیر دریافت معاینه فنی سامانه های احتراقی و موتورخانه های دستگاه های اجرایی خود هستند گفت: دستگاه های اجرایی موظف به اجرای این دستور العمل در راستای کاش آلودگی هوا هستند.

موسوی ، معاون محیط زیست استان هم ضمن ارائه وضعیت آلودگی هوا در ۱۰ ماهه امسال گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷ روز ناسالم برای گروه های حساس داشتیم که ۵ روز آن در دی ماه بوده و این به دلیل برودت هوا و پدیده وارونگی دما بوده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۳۹ روز قابل قبول در سطح استان از نظر آلودگی هوا داشتیم افزود:سال گذشته ۶۱ روز پاک داشتیم که امسال فقط ۵۰ روز پاک داشتبم و بهترین کیفیت هوا در تیرماه به مدت ۱۵ روز بوده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه براساس شاخص استاندارد و بین المللی برابر با ۱۲۳ و ناسالم برای گروه های حساس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار