۱۲ هزار و ۷۰۸ نفرقالیباف در آذربایجان غربی بیمه تامین اجتماعی شده اند .
کد خبر: ۹۳۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 10 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، ۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر بیمه قالیبافی در قالب تامین اجتماعی و چهار هزار و ۶۰۹ نفر نیز در قالب بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بیمه شده اند.

دهقان به تولید سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف اشاره کرد و افزود : این میزان تولید توسط ۷۲ هزار قالی‌باف در این استان تولید می شود.

محمد دهقان همچنین افزود: امسال ۸۲۸ کارت قالی بافی برای تولیدکنندگان فرش دستباف در این استان صادر و ۲ هزار و ۲۴۰ مورد آموزش تخصصی قالی بافی نیز برای تولید کنندگان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه قالی بافان فرش دستباف در هفت مجتمع فعالیت دارند،گفت : امسال ، ۴۷ قالی باف نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در آذربایجان غربی معرفی شده اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد:با همکاری صندوق کار آفرینی امید همچنین به ۳۰۰ نفر در استان وام خرید فرش دستباف پرداخت شده است.

 آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در تولید فرش در کشور است و فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب، ۲ برند مطرح استان در این زمینه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار