مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: فاز سوم مایه‌کوبی بیماری تب برفکی در ۴۰۰ هزار راس دام سنگین استان از امروز، ۲۵ دی آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 14 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده گفت :  پیش بینی می‌شود این اقدام در مدت زمانی ۳۵ روزه با همکاری بیش از ۹۶ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با تجهیز ۱۱۰ اکیپ تحت نظارت اکیپ های بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شود.

وی افزود: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی،جدا سازی دام بیمار از سالم،  عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاک سازی و ضدعفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: یکی از راه های مهم کنترل بیماری فوق العاده مسری و پر خسارت تب برفکی،  علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای، واکسیناسیون منظم و دوره ای جمعیت حساس دامها استان می باشد.

وی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌، همکاری و تعامل لازم را  با  ادارات و اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی داشته باشند تا بتوانند امنیت ناشی از مایه‌کوبی فازهای قبلی را حفظ کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح  خودداری شود.

خلیل زاده اظهار داشت: تعرفه های مایه کوبی بر اساس تعرفه های نظام دامپزشکی استان بوده و تحت نظارت اداره دارو ودرمان اداره کل دامپزشکی و شبکه های شهرستانها است.

آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین است که در طول سال چندین نوبت اقدام به مایه کوبی انها در دستور دامپزشکی استان قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار