معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره اهمیت توسعه فضای سبز در کاهش آلودگی هوا، گفت: شهرداری های استان توجه ویژه ای به توسعه فضاهای سبز داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 18 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه روز دوشنبه در دومین جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا و سومین کارگروه استانی گرد و غبار و آلودگی با اشاره به آلودگی هوای برخی از شهرهای استان و بویژه شهر ارومیه در روزهای اخیر، گفت: انتظار می رفت با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد وسایط نقلیه، تعطیلی مدارس و دور کاری ادارات ،آلودگی هوا نسبت به سال گذشته کمتر می شد ولی متاسفانه شاهد این امر نیستیم و این نشان می دهد برآورد اولیه از میزان و نحوه فعالیت آلاینده ها در استان مشخص نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: سازمان محیط زیست آذربایجان غربی، باید سهم آلاینده های استان و نقش آنان در آلودگی هوای استان را مشخص کند تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و کاهش مصرف سوخت های فسیلی از روند آلودگی هوای استان جلوگیری کنیم.

رحمانی همچنین بر افزایش سرانه فضای سبز در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: بدون شک افزیش سرانه فضای سبز در مناطق شهری و بویژه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر می تواند در کاهش آلودگی شهرها موثر باشد.

وی گفت: متاسفانه با سطح فضای سبز استاندارد در استان فاصله داریم و نیاز است شهرداری‌ها توجه ویژه ای برای توسعه فضاهای سبز داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر اجرای کامل قانون هوای پاک توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: بر اساس این قانون وظایف تک تک دستگاه های اجرایی مشخص شده و دستگاه های نظارتی باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته و فعالتر عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار