مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 31 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،" جمال معتمدی زاده" در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شهرک بلکو یاسوج گفت: بیش از يك مگاوات نيروگاه خورشيدي در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید که حدود ٧٠ درصد اين میزان توسط بخش خصوصي و سرمايه گذاري این بخش راه اندازي شده است.
وی از در دست تجهیز و اجرا بودن ٤٠٠ كيلووات نيروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: سالانه حدود ٢ ميليارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدد پذير توسط اين نيروگاه ها وارد استان مي شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هواي پاک، دماي پايين و ارتفاع مناسب استان سبب شده كه اين استان در جايگاه بالايي در جدول تابش خورشيد در كشور قرار بگيرد.
معتمدی زاده با بیان اینکه علاوه بر كار آفريني و ايجاد اشتغال اين نيروگاه ها، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه ای از گازهاي آلاينده به جو جلوگيري مي كنند، یادآورشد:در بحث پدافند غير عامل و توليد پراكنده برق نیزبطورحتم، توسعه نيروگاه هاي خورشيدي كمك فراوانی به این موضوع می کند.
وی گفت: استان كهگيلويه و بوير احمد با توجه به قرار گرفتن روي كمربند تابش ايران پتانسيل بسيار بالايي از جهت راه اندازي و كسب درآمد توسط نيروگاه هاي خورشيدي دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که بعد از تصويب خريد تضميني برق از سوی وزارت نیرو، استقبال مردم و سرمايه گذارها از احداث نيروگاه ها چشمگير و قابل ملاحظه بود.
معتمدی زاده افزود: خرید تضمینی برق ( Feed-in tariff‎) سیاستی است جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرکه اغلب در بخش نیروگاهی مطرح و به این ترتیب که مالک نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است، برق تولیدی خود را به قیمت تضمینی ارائه شده از طرف دولت، به فروش می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار