رییس حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: یک دوستدار محیط زیست، ۶ پهله جوجه دلیجه را که از ارتفاعات سیلوی طلای زرد این شهرستان سقوط کرده بودند، برای تیمار به محیط زیست تحویل داد.
کد خبر: ۹۶۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 27 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،پژمان فتاح پور  افزود: احمد شهبازی مدیر عامل سیلوی طلای زرد قصرشیرین در تماس با اداره حفاظت محیط زیست از سقوط ۶ پهله جوجه دلیجه از بالای سیلو خبر داد و بلافاصله محیط‌بانان این اداره به محل اعزام شدند.

وی با قدردانی از احساس مسوولیت این فرد دوستدار طبیعت اظهار داشت: ۶ پهله جوجه به اداره محیط زیست برای تیمار انتقال یافتند تا از مرگ آنها جلوگیری شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه اصلی و عمومی است و از این رو تلاش ما در راستای حفظ محیط زیست و مراقبت از آن است.

فتاح پور همه مردم را به مراقبت و احساس مسوولیت از محیط زیست فراخواند و گفت: محیط زیست و گونه های جانوری، گیاهی و پرندگان موجود در آن همه سرمایه هستند که برای جلوگیری از نقراض نسل آن ها و تحویل به آیندگان باید به درستی حافط و مراقب آن باشیم.

دِلیجه پرنده‌ای شکاری از سرده شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می کند. دلیجه چند گونه دارد که ۲ گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشتها و کشتزارها و حتی در شهرهای بزرگ مانند تهران، به‌صورت مهاجر و بومی، دیده می شوند.

هم اکنون قصرشیرین دارای ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، زله زرد با ۴۰ هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار است.

در این مناطق انواع پرندگان و گونه های جانوری زیست می کنند که حفاظت از آن ها نیازمند مشارکت همگانی است.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود.

منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با ۴۰ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین گونه های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار