رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در آذربایجان غربی بیش از ۳۰ عنوان برنامه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 21 June 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عتباتی، رئیس کل دادگستری استان صبح امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری بیش از ٣٠ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت هفته قوه قضائیه خبر داد و گفت : دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از زندان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، کلنگ زنی در دادگاه محمدیار، جلسات شورای حفاظت بیت المال و...،افتتاح شعبه شورای حل اختلاف بازرگانی، بازدید از مرکز مهر خانواده و غیره از جمله برنامه های این هفته می باشد.

وی افزود:امنیت مردم خط قرمز ماست
مبارزه جدی با ارازل و اوباش نمونه بارز برقراری امنیت مردم است ؛ اوباش در آذربایجان غربی احساس امنیت نخواهند کرد. دستگاه قضایی اجازه جولان این افراد را نخواهد داد.

عتباتی تصریح کرد:در آذربابجان غربی، اولین جرم پرتکرار دعوا و دومین جرم پر تکرار در استان توهین و فحاشی است باید فرهنگ صلح و گذشت را در جامعه تقویت کنیم.


ناصر عتباتی با اشاره به اهمال و کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی در حفظ حقوق بیت المال افزود : متاسفانه همه مشکلات بر دوش دستگاه قضایی سنگینی می کند و در حال حاضر ۴٠٠ قاضی در سطح استان کم داریم.

وی ادامه داد : متاسفانه ویلاهای آنچنانی ، چاه های غیرمجاز و تغییر کاربری ها بلای جان محیط زیست و فعالیت دستگاه قضایی در اراضی ملی شده است.

وی به رسیدگی بالغ بر ۵٠٠ هزار پرونده در دستگاه قضایی در سال گفت : برنامه پیشگیرانه را در دستگاه قضایی شروع کردیم.

وی ادامه داد : پشت میزنشینی یک آسیب جدی برای مدیران ست که در دستگاه قضایی بشدت توصیه شده تا مدیران و قضات بصورت میدانی در جریان مشکلات قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردمی شد و گفت : بیش از ۵٣ قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

عتباتی به رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت : با همراهی سایر دستگاه ها موضوع رسیدگی به پرونده های دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و امنیتی بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : شایسته نیست مدیر اسلامی و امانت دار مردم در مسوولیت های خود خیانت کند و به بیت المال دست درازی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار