آذربایجان غربی در حوزه رسیدگی به مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری رتبه پنجم کشوری را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۹۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 02 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جلسه کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان با اشاره به اهمیت کار قضا گفت: ثمره همکاری مجموعه دادگستری و سازمان زندانها در افزایش 29درصدی بازدید قضات از زندانها، اشتغال 63% زندانیان تا مرداد ماه، رشد 100درصدی استفاده از پابند الکترونیک و دادرسی الکترونیک و خصوصاً کاهش 16%درصدی ورودی زندانهای کشور قابل مشاهده است.

فراهانی در پایان از اقدامات دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجموعه تحت امر در توجه ویژه به زندانها و زندانیان استان و امر کاهش جمعیت کیفری و همچنین کسب رتبه 5 کشوری در این خصوص تقدیر و تشکر نمود.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه که با حضور ویدیوکنفرانسی روسا و دادستانهای حوزه‌های قضایی و روسای زندانهای تابعه استان برگزار می شد با اشاره به اهمیت تعامل مجموعه دادگستری با سازمان زندانها گفت: مجموعه دادگستری و زندان یک مجموعه واحد هستند و بهبود وضعیت زندانها حاصل ارتباط تنگاتنگ و مستمر این دو مجموعه است.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر موقعیت ویژه استان و لزوم نگاه ویژه مسئولان به این استان توجه به امر اشتغال زندانیان را یکی از نمودهای اصلاح و تربیت و زندانبانی و رافت اسلامی دانست و گفت: اشتغال زندانی یعنی شخصیت دادن به او که عامل مهمی برای عدم تکرار جرم از سوی اوست.

مدیرکل سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای حضور رئیس کل دادگستری استان در این سمت تا پایان شهریور ماه سال جاری 1744مورد بازدید از زندانهای استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه 210%رشد داشته است.

محمدی رسیدگی به درخواستهای زندانیان و اعطای آزادی، مرخصی، آزادی مشروط و تعلیق مجازات و کاهش آمار ورودی زندانهای استان به میزان  53/14% را از ثمرات این بازدیدها عنوان کرد.

در ابتدای جلسه عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارشی از اقدامات و عملکرد کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان در در شش ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار