مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه و گسترش فیبر نوری در استان، گفت: بنا بر ظرفیت ایجاد شده تا کنون بیش از ۷۱ هزار پورت اینترنت برای مشترکان در استان فعال شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 21 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، هومان محمودی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه نجما، که با حضور مدیران عالی مخابرات ایران و استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباطات قوی و هوشمند رابطه مستقیمی با مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دارد، گفت: دنیای امروز دنیای تکنولوژیست و تکامل تکنولوژی بدون پشتوانه ارتباطات فناوری اطلاعات مفهومی ندارد.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توسعه و گسترش اینترنت در جامعه سبب دسترسی تمامی اقشار مردم، سازمان‌ها و نهاد‌ها به این تکنولوژی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش اینترنت در جامعه در راستای گسترش شبکه فیبر نوری است، افزود: امروزه یکی از به روز‌ترین تکنولوژی‌های روز در مخابرات کشور و استان تکنولوژی فیبرنوریست که به سرعت در حال گسترش است.

محمودی تصریح کرد: فیبر نوری یکی از مهم‌ترین و پر سرعت‌ترین ابزار انتقال ارتباطات محسوب می‌شود، داشتن پهنای وسیع و عدم اختلال در تبادل اطلاعات از ویژگی‌های منحصر به فرد این تکنولوژی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ایران به ویژه چهارمحال و بختیاری شاهد توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد زمینه گسترش آن هستیم، بیان کرد: تعداد مراکز تلفن ثابت قبل از انقلاب در استان یک خط بوده است، اما امروز این عدد به ۱۶۰ مرکز تلفن ثابت ارتقا یافته است.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توسعه و گسترش اینترنت در استان ظرفیت مراکز NGO استان ۱۵۰ هزار شماره جدید است.

فعال‌سازی ۳۴۳ پورت اینترنت VDSL برای مشترکان

وی با اشاره به اینکه تلفن‌های مشغول به کار چهارمحال و بختیاری از یک خط به ۲۶۱ هزار شماره افزایش یافته است، گفت: بنا بر ظرفیت ایجاد شده در استان بیش از ۷۱ هزار پورت اینترنت برای مشترکان فعال شده است.

محمودی بیان کرد: در بحث VDSL به جدیدترین تکنولوژی در استان دست پیدا کرده‌ایم و یک هزار و ۳۴۳ پورت اینترنت در این راستا برای مشترکان فعال شده است.

بهره‌مندی ۷۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت

وی با اشاره به اینکه جمعیت ۹۸ درصد از ۷۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای اینترنت هستند، افزود: ۳۴۳ روستای استان دارای اینترنت خطوط تلفن ثابت و ۵۶۶ روستای نیز تحت پوشش اینترنت تلفن همراه هستند.

محمودی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون ۴ هزار و ۳۱۵ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۵۲ سایت تلفن همراه خطوط همراه اول استان را پوشش می‌دهد و ۳۰ سایت دیگر با تجهیزات به روز‌تر در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار