انفجار خطوط لوله گاز انتقال دهنده انرژی از جنوب به شمال کشور که بامداد امروز در مناطقی از دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس رخ داد؛ بار دیگر نشان داد که دشمن برای رهایی از برزخ و منجلاب خود ساخته از انجام هیچ گونه اقدامات تروریستی و خرابکارانه ای برای ضربه زدن به منافع مردم ایران دریغ نمیکنند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 14 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از ایسنا، نزدیک به ساعت یک و نیم بامداد امروز ۲۵ بهمن، درست سه روز پس از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گاز مردم چند شهر و بخش به دلیل انفجار خط لوله گاز در دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس قطع شد.

این انفجار در خط انتقال گاز سراسری محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری رخ داد و برای ساعاتی گاز شهری شهر‌های بروجن، گندمان و فرادنبه استان چهارمحال و بختیاری را قطع کرد. همچنین این انفجار به خطوط انتقال گاز در اطراف بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید استان فارس نیز خسارت وارد کرد؛ اما از آنجا که انفجار در محدوده خارج از شهر و به زبانی دیگر در بیابان رخ داد، خطوط صنعتی و خانگی گاز در استان فارس مشکلی پیدا نکردند.

انفجار خط انتقال گاز سراسری در استان چهارمحال و بختیاری خیلی نا آشنا نیست. ۲۲ بهمن ۱۳ سال پیش، حوالی ساعت شش صبح در ۲۵ کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم، همزمان چند خط لوله یک هزار پوندی انتقال گاز منفجر شد که با لرزش و صدای عجیب همراه بود، حدود یک دقیقه به طول کشید و منجر به ایجاد لرزش در قم شد. موضوعی که امروز وزیر نفت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره انفجار بروجن به آن اشاره کرد «در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد؛ اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.»

انفجار خطوط گاز بروجن خرابکاری عقیمی در بیابان محسوب می‌شود چراکه بلافاصله بعد از این اتفاق خط حادثه دیده مسدود و خط دیگری به موازات آن فعال شد و از این جهت عملیات گازرسانی به شمال کشور بدون هیچ خللی در حال انجام است.

جواد اوجی وزیر نفت در تشریح انفجار یاد شده، ضمن تروریستی خواندن آن اظهار کرده است که این حادثه خسارات جانی نداشته و وزارت نفت آماده اقدامات تروریستی این چنینی است «با پیش‌بینی که از مدت‌ها قبل نسبت به اقدامات تروریستی دشمنان کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن داشتیم این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم.»

به گزارش ایسنا، انفجار بامداد امروز در خط لوله گاز بروجن را می‌توان پس از انفجار گلزار شهدای کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی دومین اقدام تروریستی نافرجام طی دو ماه اخیر محسوب کرد که دشمن پس از دو جشن بزرگ جمهوری اسلامی آن را تدارک می‌بیند. اولی در خیل عظیم پیاده روی مردم دلدادگان حاج قاسم و دومی پس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن رخ می‌دهد و نقطه مشترک هردو ضربه زدن به باور قلبی و ایمان مردمی است که همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

هرچند جمعی از هموطنان و اغلب کودکان ایرانی را در انفجار تروریستی کرمان از دست دادیم؛ اما این اقدام برای مردم طالب شهادت سدی در برابر نیل به آرمان‌های انقلاب محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر انفجار امروز بروجن آن هم در شرایطی که در سال جاری به دلیل اقدامات دولت انقلابی شاهد قعطی گاز نبودیم؛ هدفی جز در تنگنا قرار دادن زندگی، معیشت و آسایش مردم نداشته است تا اینگونه رضایت مردم از انقلاب ۴۵ ساله را به سمت «نارضایتی» سوق دهد.

با این حال انفجار امروز را می‌توان آخرین تلاش‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب برای انتقام گیری از ناتوانی در برابر نیرو‌های امنیتی در جنگ اطلاعاتی و مشارکت بالای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن محسوب کرد. درواقع از حملات سایبری به کارت سوخت تا انفجار خط لوله گاز در زمستان همگی از جمله اهداف تروریستی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و داخلی آنهاست که نافرجام نیز باقی مانده است.

ابراهیم عزیزی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تاکید کرد که قطعا این اقدام «کور» هیچ اثری بر روی مسائل اقتصادی و امنیتی ما ندارد.

وی در اینباره در گفتگوی خود با ایسنا اظهار کرده است «این اقدام خرابکارانه و کور توسط افرادی که تنها شعار حمایت از مردم می‌دهند؛ اما با اقداماتشان به دنبال قطع ارائه خدمات‌رسانی به مردم و آسیب‌رسانی هستند، صورت می‌گیرد تا جایی که می‌خواهند گاز مردم را قطع کنند تا مشکلاتی برای مردم به وجود آید. دشمنان ما علی‌رغم ادعایشان که برای مردم کار می‌کنند، علیه مردم اقداماتی را انجام می‌دهند که در نهایت هم اقدام کوری بوده و خدشه‌ای به تاسیسات ما وارد نکرده است و البته که اثری هم ندارد. تنها کاری علیه مردم در فصل سرد سال بوده که خدمات‌رسانی و گازرسانی را مختل کنند، چون آن‌ها نمی‌خواهند مردم ما در آسایش و رفاه باشند.»

به گزارش ایسنا، طبق آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی جهانبخش سلیمیان، مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری عملیات تعمیر خطوط گاز تا فردا شب به نتیجه می‌رسد و میزان خسارت وارده همچنان در دست بررسی است. «اکنون گاز همه بخش‌های خانگی یعنی نه تنها شهر‌ها و روستا‌های شهرستان بروجن بلکه کل استان، جاری و ساری است. امید است در اسرع وقت تعمیر خط لوله انجام شود و پیش‌بینی می‌شود تا فردا شب این عملیات به نتیجه برسد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار