مدیرکل انتقال خون استان قزوین:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در راستای گسترش و ارتقاء فرهنگ اهداء خون، کاروان نذر خون در ایام محرم و صفر در استان قزوین راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 26 October 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدحسین برادران صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت:  با توجه به نگاه مذهبی مردم نسبت به اهداء خون در روزهای تاسوعا و عاشورا، راه‌اندازی کاروان نذر خون در دستور کار قرار گرفت که این کاروان تا روزهای آخر صفر نیز ادامه داشته و خونگیری انجام می‌شود.

برادران با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان قزوین دارای دو مرکز خون‌گیری در شهرستان‌های قزوین و تاکستان است، خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا، پایگاه انتقال خون شهرستان قزوین از ساعت هشت صبح تا 12 شب و در شهرستان تاکستان نیز از هشت صبح تا 14:30 ظهر آماده پذیرش مراجعه‌ کنندگان بوده که این روند تا 30 صفر نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سامانه سیار انتقال خون به صورت دائمی در قزوین راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: باتوجه به نبود پایگاه‌های خون‌گیری در شهرستان‌های استان و مطالبات مردمی با همکاری استانداری و یک شرکت خصوصی سامانه سیار انتقال خون در استان  قزوین راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: این سامانه به صورت سیار با تمامی تجهیزات کافی و لازم به صورت دوره‌ای در تمامی شهرستان‌های استان قزوین به صورت ماهانه مستقر می‌شود.

برادران با بیان اینکه نیاز به فرآورده‌های خونی به طور مستمر و همیشگی بوده و اختصاص به مکان و زمان خاصی ندارد، عنوان کرد: فرآیند اهدای خون امری خداپسندانه بوده و باید به صورت مستمر انجام شود تا بتوان به نیازهای نیازمندان خون پاسخ داد.

وی تصریح کرد: در طول سال مردان چهار نوبت و بانوان سه بار می‌توانند نسبت به اهداء خون اقدام کنند و به طور کلی فردی که حداقل دو نوبت در سال نسبت به اهدای خون اقدام کند اهداکننده مستمر محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار