عمدی یا اتفاقی؛ یک کارگاه مبل‌سازی در مشهد خاکستر شد!
آتش سوزی گسترده در انبار و کارگاه تولید مبل در منطقه خین عرب مشهد درحالی واقع شد که مالک مبل‌سازی این حریق را عمدی می‌دانست.
کد خبر: ۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ 15 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی‌، از دور دست‌ها هم دیده می‌شود دود سیاهی که از شمال شرق شهر مشهد به ‌‌ابرها می‌رسد در حریقی که ظهر شنبه در خین عرب بوقوع پیوسته و از 800 تا یک میلیارد تومان خسارت-طبق ادعای مالک تولیدی-به بار آورده است.

و اما دیروز و در هیمنه شعله های آتش و انبوه همهمه مردمی که تجمع کرده بودند کمتر کسی می‌شنود ناله های مالک خاکسترنشین این مبل‌سازی را که این حریق را در پی برخی تهدیدهای قبلی افرادی خاص و عامدانه می‌داند و در میان این‌همه دود، دادش به آسمان بلند است؛ هرچند که کارشناسان اتش‌نشانی بدون تایید سخنان این تولیدکننده، به سادگی با اشاره به وجود مواد قابل اشتعال دچار آتش سوزی، اعلام می‌کنند : علت دقیق حریق در دست بررسی است!

بنابراین گزارش، بخش عظیمی از این کارگاه تولیدی مبل سازی به مساحت ۸۰۰ متر مربع متشکل از انبار چوب، خیاطی و رویه کوبی مبل در اتش سوخت به طوریکه به گفته مدیر منطقه یک سازمان آتش نشانی مشهد این حریق که از کارگاه خیاطی این مجموعه چوبی آغاز شده بود به سرعت در حال گسترش بود و با توجه به بافت تجاری مسکونی محل حادثه و وجود انبارهای چوب در مجاورت این کارگاه، عملیات اطفا آن از حساسیت خاصی برخوردار بود.

آتش پاد سوم مهدی رضایی  افزود: این واحد تولیدی دارای قسمت های مختلفی از جمله خیاطی، رویه کوبی و انبار بود که کانون حریق نیز در کارگاه خیاطی این مجموعه چوبی بود و با توجه به بافت تجاری و مسکونی محل حادثه و وجود انبارهای چوب و دیگر اقلام قابل اشتعال و به دلیل حساسیت این موضوع 40 آتش نشان با ۱۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند که خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی و مصدومی، نداشت.

و اما به راستی اگر این حریق همانگونه که مبل‌ساز خاکسترنشین مدعیست عمدی بوده باشد چه می‌توان گفت !؟ و چه می شود کرد ؟ برای عدم تکرار چنین وقایع نامبارکی درحالیکه در این صحنه حادثه نیز تحلیل ماموران آتش‌نشانی این است که هر لحظه امکان داشت شعله های آتش به سرعت به تمامی انبارها و اماکن تجاری و حتی مسکونی مجاور سرایت و گسترش یابد لذا اطفای حریق از چندین جهت به منظور مهار آتش در دستور کار قرار گرفته بود و خاموش شد.

همچنین گزارش تابناک از منابع آگاه حاکیست به تازگی حریق‌های عمدی و ساختگی به خصوص آتش سوزی خودروها بشدت زیاد شده است درصورتیکه افرادی که با هم خصومت یا درگیری دارند اگر قدری فکر داشته باشند متوجه می‌شوند که مهار حریق به این راحتی‌ها و قابل حساب و کتاب نیست و خسارات جانی و تبعات پلیسی و قانونی آن از نزاع‌های خیابانی نیز به مراتب بیشتر است.

به عنوان نمونه وقتی ماشینی دوگانه سوز را فردی اتش میزند احتمال و امکان انفجار آن خودرو زیاد است که در آن صورت جان افراد بی گناه بسیاری به خطر می‌افتد به‌خصوص اینکه در عمده حوادث مهار جمعیت تماشاچی تجمع کننده در اطراف واقعه نیز از عهده هر فردی برنمی‌آید بطوریکه در حریق مبل سازی نیز حضور عوامل نیروی انتظامی در ایجاد نظم موثر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار