هنوز هم مردان دو برابر زنان دعوا می‌کنند!
آمار پزشکی قانونی خراسان رضوی در یازده ماهه امسال نسبت به 1392،حاکی از کاهش‌17درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های روستایی و نیز افت 10درصدی متوفیان حوادث رانندگی، 12درصدی مراجعین نزاع و 14 درصدی مرگ عابرین پیاده در استان است
کد خبر: ۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 16 March 2015
به گزارش تابناک از مشهد، اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی ضمن اعلام کاهش 17 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در جاده های روستایی استان، از کاهش 10 درصدی کل درگذشتگان حوادث رانندگی نسبت به آمار یازده ماهه سال گذشته خبر داد.
سرپرست سالن تشریح این اداره کل گفت:طبق آمار یازده ماهه امسال یک هزار و 158 نفر به دنبال حوادث رانندگی فوت شده اند و در مقایسه با آمار یک هزار و 288 نفری سال گذشته کاهش 10 درصدی نشان می دهد.
دکتر رضازاده شجاعی ادامه داد: بر اساس محدوده جغرافیایی وقوع حادثه تعداد درگذشتگان به دنبال حوادث رانندگی در مسیرهای درون شهری 11 درصدکاهش، جاده های برون شهری 4 درصد کاهش و مسیر های روستایی 17 درصدکاهش داشته است.
وی افزود: کشته های حوادث رانندگی برون شهری با 663 مورد، 57 درصد کل این مرگ ها را به خود تخصیص داده است.
این متخصص پزشکی قانونی در ادامه اظهار داشت: مرگ عابرین پیاده کاهش محسوسی داشته است بطوریکه این آمار با کاهش 14 درصدی از 341نفر به 293 نفر تنزل پیدا کرده است.
وی همچنین در خصوص فوت موتورسیکلت سوران و دوچرخه سواران افزود: در این مدت تعداد درگذشتگانی که از موتور سیکلت استفاده کرده اند حدود 40 نفر کاهش داشته و در خصوص دوچرخه سواران این آمار4 نفر افزایش داشته است.
همچنین، رئیس اداره امور تشخیص بالینی پزشکی قانونی خراسان رضوی از کاهش 12 درصد ی مراجعین نزاع استان طی یازده ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
دکتر حسن نیکنام با اشاره به اینکه آمار مراجعین نزاع در سطح استان طی سالهای اخیر سیر نزولی داشته است، افزود: در مراکز پزشکی قانونی استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه آمار مراجعین مرد به دلیل صدمات ناشی از نزاع نزدیک به 5 هزار نفرکاهش داشته وکاهش 13 درصدی را نشان می دهد، همچنین امار مراجعین زن به علت صدمات ناشی از نزاع و درگیری طی این مدت کاهش 8 درصدی داشته است، اما هنوز مردان دو برابر زنان دعوا می کنند.
همچنین اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با انتشار آمار درگذشتگان حوادث کار بیشترین علت فوت بر در این حوزه را مربوط به سقوط از بلندی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار