رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوين،‌گفت: استان قزوين به عنوان قطب ورزش چوگان معرفي مي‌شود و در حال حاضر استان قزوين جز 4 استان داراي هيئت ورزشي چوگان است.
کد خبر: ۲۷۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمدعلي حضرتي رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا قزوين، تصريح كرد: چوگان يكي از كهن‌ترين ورزش‌هاي ملي و به عنوان يك ورزش مفرح و هيجان‌انگيز آميخته با خصلت‌هاي ورزش پهلواني است، استان قزوين نيز از گذشته‌هاي دور از زمان دوره صفوي يكي از مراكز برگزاري چوگان بوده است.

وي افزود: احيا و معرفي چوگان را از دو سال پيش در برنامه‌هاي خود قرار داديم، در همين راستا در روز قزوين در سال 1393 مسابقه چوگان را در محل دولتخانه صفوي برگزار کردیم، همچنين در نوروز 94 نيز مسابقات چوگان چندجانبه برگزار كرديم، در سال جاري نيز پيشنهاد كرديم همزمان با روز قزوين يك تيم از كشور تاجيكستان به علت اشتراكات در حوزه فرهنگ و زبان و داشتن تيم چوگان معتبر به اين مسابقات دعوت شوند، اين پيشنهاد مطرح شده است و  بايد سازوكار اداري و مالي آن با مشاركت نهادهاي مسئول تامين شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوين خاطرنشان كرد: استان قزوين در بازي چوگان در كشور از جايگاه خوبي برخوردار است و استان قزوين جزء 4 استان اول كشور است كه داراي هيئت ورزشي چوگان است و هيئت ورزشي چوگان از هيئت ورزش سواركاري مستقل است.

وي تصريح كرد: تيم چوگان قزوين در مسابقات برگزار شده تيم خوب و معتبري است و براي ارتقاء آن  زمين اختصاصي ورزش چوگان در اراضي نجف‌آباد در نظر گفته شده است كه با تأمين اعتبار آماده و به صورت استاندارد برگزار مي‌شود، چرا كه زمين چوگان 4 برابر زمين فوتبال مساحت دارد بايد ساز و كار خاصي در نظر گرفته شود.

حضرتي خاطرنشان كرد: سال گذشته با برگزاري مسابقات چوگان و يك نمايشگاه ويژه تاريخ و فرهنگ چوگان در محوطه دولت‌خانه زمينه معرفي استان قزوين به عنوان قطب چوگان را فراهم كرديم و با مشاركت نهادهاي استان اين مسئله تثبيت شده است.

وي يادآور شد: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري براي توسعه ورزش چوگان بايد تلاش كنيم تا استان قزوين به عنوان قطب چوگان كشور معرفي و ظرفيت‌هاي استان را در اين زمينه افزايش دهيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار