نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اگر تعلل شود، نه تنها فرصت جبران را از دست می‌دهیم، بلکه هزینه و انرژی احیا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 30 April 2015

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیــــه، جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور،‌ با اشاره به تشدید بحران دریاچه ارومیه گفت: مردم و مسئولان آذربایجان غربی منتظر حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در استان هستند؛ گزارش‌های متناقض درباره دریاچه ارومیه با واقعیت‌های موجود ناهمخوان بوده و طی چند هفته گذشته، بادهای همراه با ذرات نمک مردم را به ویژه در کناره‌های دریاچه نگران‌تر کرده است.

وی افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود، به اختصاصی‌ترین قول ریاست جمهوری در سفر انتخاباتی و تبلیغاتی به ارومیه اهتمام بیشتری به خرج دهد. ایشان در آن سفر گفت که دریاچه را به هر قیمتی احیا می‌کنیم؛ در حالی که اگر تعلل شود، نه تنها فرصت جبران را از دست می‌دهیم، بلکه هزینه و انرژی احیا افزایش می‌یابد.

نماینده مردم ارومیه در ادامه با تبریک سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: همه ساله در اردیبهشت ماه دو قشر تلاشگر و خدوم معلم و کارگر مورد تکریم قرار می‌گیرند؛ این‌ها دو ذخیره ارزشمند کشور هستند که انتظار می‌رود مجلس و دولت بتوانند حداقل نیازهای آنها را تأمین کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین با ابراز تأسف از تعرض عربستان به یمن، گفت: آیا این حرکت در تبعیت از آمریکایی‌هاست که باعنوان توسعه دموکراسی هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خویش و با لشکرکشی و هزینه‌های نجومی در ویتنام، افغانستان و عراق رخ داد؟ آیا در عربستان امری ذهنی به نام دموکراسی وجود دارد که آنها به دنبال توسعه آن به همسایگان باشند و آیا از جانب یمن تعرضی به عربستان صورت گرفته بود؟!

جهانگیرزاده ادامه داد: حداکثر حرف عربستان این است که یمن دستور آنها درباره اداره حاکمیت خویش را نپذیرفته است؛ آیا رئیس‌جمهور یک کشور را باید مردم آن کشور انتخاب کنند و یا همسایه مرفه و پرقدرت آن؟! انتظار می‌رفت با وجود نداشتن توجیه لشکرکشی نظامی عربستان، این رژیم حداقل‌های رفتار یک کشور مسلمان را رعایت می‌کرد؛ آنها برج مراقبت و باند فرودگاه را برای ممانعت از انتقال غذا و دارو بمباران می‌کنند. ما امیدواریم دنیا چشمان خویش را باز کند و تحلیل‌ها بر مبنای دلارهایی نفتی تنظیم نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار