مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
جلسه منتخبین انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 و کارشناسان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین جلسه منتخبین انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، رضایی زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ، یوسف جعفری زاده رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان و  حسن رجبی کارشناس انجمن اولیا و مربیان ناحیه 2 در سالن کوثر برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش  استان در جمع منتخبین انجمن اولیا و مربیان گفت: جهان ما برای حفظ توازن خود، لحظه به لحظه آرایش خود را تغییر می دهد. هر اندیشه ایی که در ذهن ما می گذارد ماده ایی است که اثر خود را در جهان هستی می گذارد. اگر به جای محبتی که شما در حق کسی کردید و او در مقابل بی مهری کرد، در زنجیره جهان هستی محبت اثر خود را می گذارد.

وی افزود: کانون اصلی تربیت ابتدا خانواده و بعد آموزش و پرورش است، بذر تربیت در خانواده کاشته می شود و این بذر در آموزش و پرورش رشد و نمو می کند، آموزش باید وسیله ای در خدمت تربیت باشد. باید بچه ها طوری تربیت شوند که متدین، متشخص و متفکر باشند. آدم با شخصیت دروغ نمی گوید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: امروز در جامعه همنشینی افتراقی و مجازی داریم. بچه ها در کنار خانواده هستند ولی فکرشان در جای دیگر است. امروز نقش خانواده تغییر کرده است، در هرم خانواده، ،جایگاه پدر و مادر و فرزند بهم ریخته است. در خانواده موفق حرمت پدر و مادر باید حفظ شود. در جایی که حرمت پدر و مادر شکسته شود، دیگر نمی توان تربیت صحیح انجام داد. پدر و مادر باید الگو باشند

یوسف جعفری زاده رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز طی سخنانی گزارشی از اقدامات انجام شده انجمن اولیا و مربیان را ارائه نمود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تربیت در جامعه امروزی از جمله تربیت به معنای تغییر رفتار ، بدون توجه به انگیزه ها و پی آمدها ، استفاده از پیام های کلامی ، عدم استفاده از پیام های غیرکلامی و استفاده از شیوه های عملی، غفلت از نقش الگویی مربی، تأکید بر تحصیل به عنوان مهمترین هدف تربیتی ، عدم توجه به تربیت به عنوان پدیده ای تحولی مطالبی را بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار