مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر توجه و تمرکز سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان تاکید و افزود: این مهم در مدارس دخترانه شبانه روزی باید بیشتر احساس شود.
کد خبر: ۳۲۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 14 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه در نشست کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی گفت: دانش آموزان شبانه روزی با توجه به دوری از خانواده های خود از نظر جسمی و روحی در وضعیت حساسی قرار داشته و باید در جهت ارتقا بهداشت و سلامت آنان بیشتر تلاش شود.
وی اضافه کرد: موضوع مسائل جنسی نیز از جمله مسائلی است که به عنوان حقیقتی مهم باید مورد توجه جدی قرار گرفته و از مسکوت گذاشتن آن امتناع به عمل آورد.
قاسمی ادامه داد: این واقعیت مهم، به خصوص در مدارس متوسطه دوره دوم با توجه به فضای ناسالمی که در شبکه های مجازی وجود دارد به یک تهدید جدی تبدیل شده که می تواند هم بر روی امور درسی و هم تربیتی دانش آموزان اثرگذاشته و از این رو باید با همفکری و همکاری جدی بین دستگاه های مختلف به راه حل های اساسی در این زمینه دست یافت.
به گفته وی، در این زمینه باید موضوع را با جزئیات بیشتر و فنی تر مورد توجه قرار داد و تنها به موضوع ویروس ایدز اکتفا نکرد.
قاسمی، سطح سواد سلامت در بین فرهنگیان و دانش آموزان را بسیار ضعیف دانست و گفت: در صورت تفاهم نامه های چند جانبه و تشکیل کمیته همکاری های چندگانه که از مشارکت دستگاه های مختلف در آن استفاده شود، می توان به راه حل های اساسی در این زمینه رسیده و در حفظ و ارتقای ابعاد مختلف سلامت نیز موثر عمل کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه آموزش دانش آموزان با استفاده از توزیع کتاب های مختلف چندان راه گشا نیست، ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش در سیطره انواع و اقسام کتاب های درسی و غیر درسی قرار گرفته و بهتر است به جای آن با ابتکارهای جدیدتری از جمله کارهای نمایشی، آموزش سلامت را به دانش آموزان ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار