مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدرسه باید در کنار تعلیم و تربیت محلی برای آموزش مهارتهای زندگی، اجتماعی و مدیریت مصرف در همه زمینه ها باشد.
کد خبر: ۳۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 17 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سالار قاسمی روز پنجشنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی ویژه مدیران و معلمان که در سالن اداره توزیع برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه میزان بهره وری در کشور بسیار پایین است و چون اهمیت و ارزش منابع انرژی و نعمت های خدادادی را نمی دانیم شاهد مصرف بی رویه در بسیاری از موارد از جمله آب و برق و انرژی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مدرسه باید کانون زندگی باشد و مهارتهای مختلف را در این مراکز یاد دهیم و اگر در مدارس به دانش آموز بگوییم چگونه مصرف کند و چگونه از منابع خدادادی حفاظت کند در اینده بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: تربیت نیروی کارآفرین و کارآمد و اقتصادی برای ما در آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید کاری کنیم تا کارها مقرون به صرفه باشد و همه بیاموزند درست زندگی کنند.

وی تصریح کرد: اساس اقتصاد مقاومتی اتکا به درون و داشته های خودمان و صرفه جویی و مدیریت مصرف است واگر بتوانیم در این مسیر موفق باشیم از وابستگی نجات خواهیم یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: حفظ سرمایه های ملی و نحوه درست زندگی کردن و اتصال به اینده ای درخشان باید از سنین کودکی آموزش داده شود وما نیز در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تلاش می کنیم در مسیر مهارت آموزی کودکان گام برداریم.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی کشور دارای پیچیدگی های خاصی است که شاید فرصت کافی را برای مهارت آموزی از ما گرفته لذا تغییر رویکرد به مسائل مهم تربیتی که با زندگی افراد وابستگی بیشتری دارد ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار