مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح حایط پویا در بالغ بر 1400 مدرسه و با شرکت 161 هزار دانش آموز استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 01 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا در مدارس استان گفت: طرح حیاط پویا زمینه مناسب برای سازماندهی فعالیت‌های دانش آموزان، با انجام فعالیت‌های بدنی ساده در حداقل زمان ممکن است و دانش آموزان را از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره‌مند می‌سازد.

وی افزود: براساس این طرح، نقش ‌هایی بر دیوار و حیاط مدارس نقاشی و طراحی می‌شود تا دانش ‌آموزان را به‌ صورت خودجوش به حرکت و پویایی وا دارد و مدرسه دارای حیاتی پویا گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های بدنی و ورزش علاوه ‌بر تقویت قوای جسمانی که یک اصل مهم در ارتقای بهداشت همگانی است بر رشد قوای ذهنی و روانی دانش‌آموزان نیز تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارد لذا شادی و نشاط دانش آموزان نقش بسیار مهمی در ارتقا سطح آموزش و یادگیری دارد و با اجرای این طرح نشاط روحی، روانی و جسمانی دانش آموزان رشد خواهد کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: امسال طرح حیاط پویا در 70 درصد مدارس استان در بالغ بر 1400 واحد آموزشی و با شرکت بالغ بر 161 هزار دانش آموز اجرا می گردد، این طرح در تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه در حال اجراست.

وی طرح حیاط پویا را زمینه ایجاد انگیزه در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در طرح حیاط پویا تلاش می شود با متناسب سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ آمیزی، نصب وسایل کم هزینه و بی خطر برای دانش آموزان، در آنها برای فعالیت بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود، اجرای بازی های بومی و محلی در حداقل فضای موجود شاداب سازی شده و زمینه فعالیت دانش آموزان را در ساعات تفریح و اوقات فراغت فراهم می آورد.

گفتنی است بالغ بر 230 هزار دانش آموز در 2000 واحد آموزشی در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار