مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت 22 مرکز آموزشی، ویژه دانش‌آموزان استثنایی در این استان خبر داد و گفت: یک هزار و 58 دانش آموز با استفاده از فناوری های نوین زیر نظر مربیان و معلمان متخصص در این مدارس آموزش می بینند.
کد خبر: ۳۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 03 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، سالار قاسمی افزود: در این مراکز دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی تحصیل می‌کنند.
وی اضافه کرد: همچنین 5 مرکز آموزشی، ویژه دانش‌ آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز در این استان فعالیت دارند.
قاسمی ضمن گرامیداشت 13 آذرماه، روز جهانی معلولان شعار امسال را 'دستیابی به 17 هدف برای آینده ای که می خواهیم' اعلام و ادامه داد: هدف های 17 گانه یاد شده شامل نبود فقر، گرسنگی، سلامت و بهزیستی مناسب، آموزش و پرورش با کیفیت، عدالت جنسیتی، آب و فاضلاب پاک، انرژی ارزان و پاک، کار شرافتمندانه و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت های پایدار، کاهش نادادگری، شهرها و اجتماعات پایدار، مصرف و تولید مسئولیت پذیرانه، اقدام فوری برای آب و هوای مناسب، نگهداری از زیست زیرآب، نگهداری از زیست روی زمین، صلح، دادگری و نهادهای قوی و همیاری هستند.
به گفته وی، همه ساله به مناسبت روز جهانی معلولین در مدارس استثنایی استان قزوین مراسمی با هدف ارتقای فرهنگ برخورد با معلولان، توجه به مناسب ‌سازی معابر شهری و اشاره و آگاهی مسئولان و عموم مردم نسبت به دستاوردها و مشکلات جامعه معلولان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت 450 نیروی متخصص در این حوزه، اضافه کرد: از این تعداد 36 نیروی متخصص توانبخشی و مشاوره هستند که در خدمت رسانی به این گروه از دانش آموزان در مدارس خاص فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار