مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری هفته قصه‌گویی مدرسه در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 19 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از برگزاری هفته قصه‌گویی مدرسه در مدارس ابتدایی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: هفته قصه‌گویی از 28 آذر ماه جاری تا 4 دی ماه سال جاری در مدارس ابتدایی این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این هفته برجسته کردن نقش قصه‌گویی به عنوان یک ابزار آموزشی، احیای سنت قصه‌گویی و انتقال این میراث ارزشمند به نسل جدید به خصوص در شب یلدا، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و آموزش غیر‌مستقیم مفاهیم ارزشی، دینی و ملی به فرزندان این مرز و بوم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: قصه یکی از مؤثرترین روش‌های تربیتی است که از طریق آن می‌توان با ایجاد صمیمیت بین قصه‌گو و مخاطبان، از نظر رفتاری و تربیتی در مخاطبان تأثیر مطلوب به وجود آورد.

قاسمی تصریح کرد: قصه‌گویی به غیر از کارکرد تربیتی، نقش مهمی هم در انتقال و ترویج فرهنگ و سنت‌های ملی و مذهبی از نسلی به نسل دیگر دارد.

این مسؤول اضافه کرد: امسال برای نخستین بار هفته قصه‌گویی مدرسه در مدارس ابتدایی و در پایه‌های اول تا سوم اجرا می‌شود و با توجه به تقارن آن با هفته وحدت، در اجرای قصه‌ها از مضامینی در زمینه زندگی پیامبر‌اکرم(ص) و سیره ایشان استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی در مدارس ابتدایی، دعوت از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به منظور قصه‌گویی و تکریم آن‌ها و ایجاد حس همدلی، برگزاری ویژه برنامه جشن قصه‌گویی در مدارس، شاهنامه‌خوانی و معرفی کتاب از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

قاسمی در پایان تأکید کرد: برپایی سفره شب یلدا در کلاس‌های مدارس ابتدایی با مشارکت دانش‌آموزان، آموزگاران و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس با هدف احیای آیین یلدا و نشر فرهنگ شفاهی از طریق قصه‌گویی هم در این هفته مورد توجه قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار