پس از استان یزد
کارشناس معاونت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: قزوین پس از استان یزد بیشترین آمار دیابت را به خود اختصاص داده به صورتی که میانگین دیابت در استان یزد 16 درصد، قزوین 12 درصد و در کشور(بین استان‌ها) 10 درصد است.
کد خبر: ۳۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 22 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عطیه رزازی در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت تغذیه کشور موجب افزایش بیماری‌های مختلف در کشور شده در این زمینه یک بسیج ملی با عنوان کاهش مصرف قند، نمک و چربی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در جامعه وضعیت اضافه وزن و چاقی افراد بوده به صورتی که در حدود 50 درصد از مردم جامعه یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند و بر این اساس اضافه وزن یا چاقی بسیاری از مشکلات است.

کارشناس معاونت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه یکی از عوامل بیماری فشار خون اضافه وزن بوده، افزود: باید مقدار مصرف نمک کاهش یابد به صورتی که نمک از سفره‌های غذا حذف شود چراکه افزایش میزان مصرف نمک موجب بیماری فشار خون می‌شود.

رزازی با اشاره به مصرف زیاد قند و شکر تصریح کرد: استان قزوین پس از استان یزد بیشترین آمار دیابت را به خود اختصاص داده به صورتی که میانگین دیابت در استان یزد 16 درصد، این استان 12 درصد و در کشور(بین استان‌ها) 10 درصد است.

وی با اشاره به مقدار مصرف مجاز قند و شکر خاطرنشان کرد: باید روزانه 6 قاشق مرباخوری به میزان 25 گرم شکر مصرف شود در حالی که در کشور هر فرد روزانه 76 گرم شکر مصرف می‌کند؛ با توجه به بررسی‌های صورت گرفته میزان مصرف شکر هر فرد در کشور 3 برابر مقدار مجاز مصرف شکر است.

کارشناس معاونت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: مصرف قند و شکر بیش از سرانه اضافه وزن را به همراه دارد که باید ضمن کاهش آن مصرف مواد غذایی طبیعی جایگزین شود.

رزازی مطرح کرد: باید مصرف تنقلات شور و شیرین کاهش یابد و با توجه به اینکه مصرف نمک دو برابر بیشتر از مصرف مجاز آن بوده باید نمک از سفره‌های غذا حذف شده و در میان وعده از مواد طبیعی، میوه و سبزیجات استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار