مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
سالار قاسمی در همایش رسانه های آموزشی گفت: مثلث طلایی مدیریت شامل حساسیت، خلاقیت و پشتکار است که باید شکل بگیرد، باید مدیرانی پرورش دهیم تا آنان بتوانند دانش آموزانی در این طراز تحویل جامعه دهند.
کد خبر: ۳۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 25 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، همایش رسانه های آموزشی و فرصت های پیش رو با موضوع آسیب شناسی کتب و منابع کمک آموزشی با حضور محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار داشت: در همه حوزه های آموزش و پرورش باید ببینیم چه تحویل گرفته ایم و به کجا رسیده ایم، باید تلاش ها مورد بررسی قرار گیرد و رشد در همه مجموعه ما مشخص شود.

وی افزود: با همه این تفاسیر حال آموزش و پرورش خوب نیست، این کالبد و ساختار آموزش و پرورش، سخت افزار است، هم آموزش و هم پرورش مان خوب نیست و باید فکری بکنیم، طبق فرمایشات وزیر باید آموزش بر پرورش سیطره داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: مدیر بخش نامه ای مطلوب نیست، مثلث طلایی مدیریت شامل حساسیت، خلاقیت و پشتکار است که باید شکل بگیرد، باید این چنین مدیران را پرورش دهیم تا آنان هم بتوانند دانش آموزانی در این طراز تحویل جامعه دهند، مدیر باید مشکلات را رصد کند هم تحصیلی هم روحی و روانی، که این حساسیت را تعریف می کند.

سالار قاسمی تأکید کرد: مدیر خلاق راهکارهای جدید را به وجود می آورد تا بتواند بر مشکلات فائق آید، خلاقیت در محدودیت اتفاق می افتد، انگیزه مدیران نیز در پشتکار آنان نهفته است، اگر قرار است هم آموزش و هم پرورش کیفی داشته باشیم باید مدیران خوبی تربیت کنیم، بهترین و کیفی ترین معلم مدرسه، باید مدیر مدرسه شود، فرآیند یاددهی و یادگیری را باید بهبود ببخشیم.

ایشان تصریح کرد: آموزش های رسانه ای انگیزه را بالا می برد، باید در این مبحث توانایی ارتباط معلم و دانش آموز بالا برود تا بتوانیم از همه ظرفیت های علمی و پرورشی دانش آموزان به خوبی استفاده نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: جوهره کار آموزشی در نظریه یادگیری ساختن گرایی عنوان می شود که دانش در بیرون وجود ندارد، دانش واقعی در درون اتفاق می افتد، دانش واقعی دانشی است که دانش آموز خودش از طریق اکتشاف به آن می رسد و تولید دانش می کند و اینجاست که یادگیری لذت بخش می شود.

قاسمی در ادامه گفت: اگر در مدرسه نشاط و شادابی نباشد فعالیت ها پایدار نخواهد بود، مدیر مدرسه روح حاکم بر مدرسه است و همه تلاش ها و فعالیت ها از مدیر به دیگران منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار