مدیرکانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری در قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در مسجد امام حسن عسکری قزوین اکران می شود.
کد خبر: ۳۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 28 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید امیرمحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: در آستانه سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هستیم که از همین رو فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در روز پنجشنبه ساعت 19 در مسجد امام حسن عسکری اکران می شود.

 

وی ادامه داد: از جمله اهداف ما در اکران این فیلم، این بود که مردم هرچه بیشتر جذب مسجد شوند چراکه امام خمینی (ره) فرمودند مسجد سنگر است بنابراین نباید مساجد خالی بماند از همین رو اکران فیلم به عنوان یک برنامه فرهنگی هنری در این مسجد در دستور کار کانون ما قرار گرفت.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری در قزوین اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در 9 دی و در آن شرایط دست بسیاری مانند انگلیس و آمریکا در حمایت از فتنه گران رو شد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا فیلم یتیم خانه ایران به نمایش گذاشته شود تا ظلم گذشته اینها مجدد برای مردم آشکار و تبیین شود.

 

وی عنوان کرد: اکران فیلم سینمایی در مسجد امام حسن عسکری برای نخستین بار است که صورت می گیرد و در گذشته ما اکران فیلم های مستند سیاسی را داشتیم.

 

موسوی با اشاره به استقبال مردم از این برنامه فرهنگی خاطر نشان کرد: با توجه به فروش بلیط برای تماشای این فیلم، تاکنون نزدیک 500 بلیط به فروش رفته که با توجه به اینکه هنوز فروش بلیط ادامه دارد، پیش بینی می شود حدود 600 تا 700 نفر از خانم ها و آقایان به تماشای این فیلم بنشینند.

 

گفتنی است فیلم سینمایی یتیم خانه ایران به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی و بازی بازیگرانی همچون علیرام نورایی، جعفر دهقان، آهو خردمند، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده و علی شادمان است که داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمد شاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند، قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد، این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار