مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: 100 درصد جمعیت شهری و نزدیک به 100 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 14 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید کاظمی‌کیا در همایش پیک‌سایی و مدیریت مصرف برق در ادارات و نهادهای دولتی با مشارکت بسیج کارمندان که در سالن اداره برق استان برگزار شد، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای پیچیده‌ای بوده و در این راستا کشوری می‌تواند جایگاه و نقش موثر داشته باشد که با تکیه بر منابع خود مشکلات اقتصادی و فرهنگی را حل کند.

وی با بیان اینکه هدف مشترک تحقق منویات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: راهکار حل مشکلات بازگشت به اقتصاد مقاومتی است و یکی از ارکان‌ تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف برق محسوب می‌شود.

کاظمی‌کیا با تاکید بر اینکه بحث مدیریت مصرف برق به صورت جهادی پیگیری می‌شود، اعلام کرد: شاخص‌های بهره‌مندی در بخش صنعت برق در کشور مثبت بوده و ضریب نفوذ برق در کشور در حال حاضر حدود 99.9 درصد بوده و به تبع آن در آذربایجان غربی شاخص‌های بهره‌مندی مثبت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از بهره‌مندی 100 درصدی جمعیت شهری و روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق خبر داد و گفت: 100 درصد جمعیت شهری و حدود 100 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی ارتقای کیفیت برق را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و متذکر شد: کاهش خاموشی‌ها، کاهش تلفات، کاهش ولتاژ کم، افزایش پایداری شبکه و ... از جمله اولویت‌های کاری موردنظر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی افزود: در بحث درآمد و هزینه نقطه تعادل جابه‌جا شده و در واقع منابع درآمدی کفاف هزینه‌های صنعت برق را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده برق سه برابر قیمت تکلیفی است که از مردم و صنایع اخذ می‌شود و به دلیل کمبود سرمایه نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم و در کشور برق‌های غیرمجاز از روند رو به رشد برخوردار است.

کاظمی‌کیا با بیان اینکه تعادل مصرف و تولید به هم خورده و به دلیل کم ‌بودن و غیرواقعی بودن قیمت برق، مصرف روند افزایشی دارد، ابراز داشت: برای بازه زمانی پیک مصرف برق از 15 خرداد ماه تا 15 شهریور ماه باید تدابیری اندیشیده شود و مدیریت مصرف در این راستا ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار