رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از دستگیری شکارچی متخلف کبک در میاندوآب خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 14 May 2015

اکبر محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: با همکاری محیط‌یاران افتخاری این شهرستان در خصوص مسائل زیست ‌محیطی یک نفر شکارچی متخلف که اقدام به زنده‌گیری کبک‌های منطقه ممنوعه می‌کرد، دستگیر شد.

وی در تشریح چگونگی دستگیری این شکارچی، گفت: براساس گزارش تلفنی که از طرف دوست‌داران و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست به این اداره واصل شد بلافاصله مامورین یگان حفاظت این اداره با هماهنگی مراجع قضایی و اخذ اذن ورود به منزل و با همکاری مامورین پاسگاه انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و پس از بازرسی منزل موفق به دستگیری این شکارچی متخلف شدند.

محمدیان ادامه داد: طی دستگیری این شکارچی متخلف 11 قطعه پرنده کبک از یک متخلف در شهرستان میاندوآب در روستای نصیرکندی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به همکاری موثر ماموران پاسگاه انتظامی این شهرستان در جریان دستگیری این شکارچی متخلف از 11 قفس چوبی از منزل شکارچی کبک خبر داد.

محمدیان ادامه داد: این متخلف با تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده تخلف جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: زنده‌گیری پرندگان از جمله کبک در این فصل به دلیل تخم‌گذاری و جوجه‌آوری، ضربات زیان‌آوری به محیط زیست زده و نسل کبک و سایر پرندگان را تهدید می‌کند.

محمدیان گفت: از افرادی که به هر دلیلی به نگهداری و زنده‌گیری کبک اقدام می‌کنند، درخواست داریم جهت کمک به طبیعت و حفاظت از نسل پرندگان، اقدام به زنده‌گیری نکرده و در صورت نگهداری کبک در منزل با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب و با حضور مسئولین، نسبت به رهاسازی آنها در طبعیت اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب هشدار داد: در صورت بی‌توجهی، با افراد خاطی برخورد جدی و قانونی انجام خواهد شد و پرندگان کشف و ضبط شده و در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار