رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها یکی از اولویت‌های کاری استان است.
کد خبر: ۳۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 14 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد آقازاده در کنگره بین‌المللی چاقی مادر و کودک که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام جدی برای ارتقای هتلینگ‌ بیمارستان‌ها در آذربایجان غربی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیرو اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، برای ساماندهی، بهسازی و تجهیز بیمارستا‌ن‌ها تلاش می‌‌شود، گفت: منابع مالی مورد نیاز برای این حوزه و ساماندهی ساختمان‌ بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

این مسئول به بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی موجود در مناطق محروم سراسر استان اشاره و خاطرنشان کرد: عدالت در پرداخت‌ها همچنین خدمات درمانی رعایت می‌شود.

آقازاده با اشاره به اینکه در این استان در حال فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای افزایش میزان زایمان طبیعی و پرهیز مادران از سزارین هستیم، خاطرنشان کرد: در این ارتباط موفقیت‌های قابل قبولی کسب کرده‌ایم، حال آنکه رسانه‌های جمعی برای نهادینه‌سازی این فرهنگ باید بیش از پیش اهتمام کنند.

وی به زیرپوشش بیمه قرار دادن اقشار مختلف مردم به ویژه طبقه کم‌برخوردار جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، حدود 13 میلیون نفر از مردم حاشیه‌نشین کشورمان زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به رفع معضل ارجاع در بیمارستا‌ن‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل نبود نیروی انسانی کافی، تجهیزات موردنیاز و بعضی اقلام دارویی مراجعه‌کنند‌ه‌ها به مراکز درمانی خارج از بیمارستا‌ن‌ها ارجاع داده می‌شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه معضل مورد اشاره به وسیله تجهیز و تکمیل امکانات بیمارستان‌ها تا اندازه زیادی در استان حل شده است، خاطرنشان کرد: در سایه همفکری مردم و مسئولان می‌توان مشکلات را بیش از پیش حل کرد.

آقازاده به مقیم کردن پزشک در مناطق محروم استان اشاره و بیان کرد: از این رهگذر به دنبال توزیع عادلانه امکانات و همچنین تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به مراکز درمانی اقدامات اساسی در مناطق مختلف آذربایجان غربی شکل گرفته است.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همگام با سایر مناطق کشورمان اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای بندهای مختلف این طرح به معنای واقعی مصمم بوده و مقام معظم رهبری از آن حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار