مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از چاپ دو عنوان کتاب تجارب تربیتی مربیان برای اولین بار در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی در همایش روز امور تربیتی در جمع مربیان و معاونین پرورشی و امور ترربیتی مدارس شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: امروزه در جامعه تعلیم و تربیت نگاه آموزشی بر تربیتی سیطره دارد و باید این موضوع برعکس باشد، باید دانش آموزی تربیت کنیم که در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: در گزارش ها باید واقعیت های آموزش و پرورش را بیان کنیم، اساس کار آموزش و پرورش کار تربیتی و پرورشی است، باید دانش آموزان را خوب تربیت کنیم، باید منتقد منصف باشیم و از اعتدال خارج نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر از کارهای تربیتی غافل شویم، در نتیجه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان زیاد می شود، من مکررا تأکید دارم اساس کار در مدارس، مدیران مدارس هستند، بنده به جد معتقدم در مدارس اصل مشکل، مالی نیست، مشکل مدیریت داریم بر همین اساس نگاه باید برنامه ایی باشد.

قاسمی تأکید کرد: برای اولین بار دو کتاب با عنوان تجارب تربیتی مربیان به چاپ رسانده ایم که آیندگان از آن استفاده کنند، برخی از کارهای صوری باعث مشکل شده است، باید برای رفع این امور تلاش کنیم، بنده در افتخارات استان کمترین نقش را داشتم واز تلاش همگان تشکر می کنم، در بیشتر فعالیت های پرورشی در کشور رتبه تک رقمی داشته ایم، باید محور کارهای پرورشی قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید خدمات و خروجی آموزش و پرورش را برای عموم مردم بازگو کنیم، در پرسش مهر ریاست جمهوری از رتبه ۱۷ به رتبه ۶ رسیده ایم و این افتخاری برای همه معلمان، مربیان و مدیران مدارس استان است، وظیفه ماست که گزارش بدهیم که با وجود مشکلات مالی چه اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش صورت گرفته است، در آموزش و پرورش برای شناخت ائمه اطهار(ع) از زبان هنر استفاده کرده ایم که نمونه آن ساخت ۱۴ سرود برای ۱۴ معصوم از افتخارات ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: در بخش اردوگاه دانش آموزی از جمله اردوگاه ۱۴۰ هکتاری شهید بابایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، در سفر ریاست جمهوری، ۴ میلیارد تومان به این اردوگاه اختصاص داده شد که ‌مناقصه این پروه در حال انجام است و اردوگاه دانش آموزی فرصتی خوب برای تربیت دانش آموزان است.

قاسمی در ادامه گفت: در حوزه پرورشی باید نگاه علمی و سخت افزاری داشته باشیم، در حوزه مسایل تربیتی و پرورشی  برای تربیت واقعی دانش آموزان باید خدا را در نظر بگیریم، کار باید رنگ خدایی داشته باشد، اگر کارمان رنگ و بوی خدایی نگیرد اثرگذار نخواهد بود، مربی باید دردمند باشد، درد دین و درک دین داشته باشد، همه بزرگان درد دین داشته اند، همه ما تفکرات مختلف داریم اگر معلم و مربی وصل به خدا باشد قطعا خدا کمک خواهد کرد و موفق خواهد بود.

وی اضافه کرد: تربیت باید ارگانیک و زنده و نمادین باشد و صرفاً برنامه ایی نباشد، گاهاً با یک جمله مربی در دانش آموز انقلاب ایجاد و زندگیش عوض می شود، تربیت باید اکتشافی باشد و نه اکتسابی، تربیت باید عقلانی باشد، اگر عقلانی باشد نگران آسیب های مجازی واجتماعی نخواهیم بود، پرورش فقط کار معاون و مربی پرورشی نیست بلکه باید فضای مدرسه پرورشی باشد، باید به روح واقعی امر به معروف ونهی از منکر در جامعه پرداخته شود، صادقانه به مردم ‌مشکلات را بگوییم، مطمئن باشید که قبول می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار