معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز جمعه احتمال بارش برف، باران و رعد و برق وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 22 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره با اشاره به اینکه سامانه بارشی از روز جمعه به چهارمحال و بختیاری وارد می‌شود، گفت: با ورود این سامانه بارشی تا روز دوشنبه برای استان بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در مناطق غربی و جنوبی استان مانند کوهرنگ، لردگان و اردل خواهد بود و در مناطق شرق و مرکز شدت بارش‌ها کمتر است.
وی با بیان اینکه امکان طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان وجود دارد، اضافه کرد: این سامانه همراه با رعد و برق خواهد بود، حضور در محیط‌های باز باید با احتیاط صورت گیرد.
قطره با اشاره به اینکه وزش باد نسبتاً شدید در گردنه‌ها موجب کولاک و کاهش دید می‌شود، از رانندگان خواست؛ هنگام تردد در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صبح امروز شهرکرد با دمای دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مرکز استان‌ در کشور بود، ادامه داد: با خروج این سامانه بارشی از روز سه‌شنبه دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.
وی از افزایش 56 درصدی میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلند مدت خبر داد و گفت: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان 120 میلی‌متر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار