ارومیه؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هفته وحدت نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب اسلام است.
کد خبر: ۳۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸ 14 December 2016


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عزیز جوان‌پور  در همایش دوسالانه وحدت که در دانشگاه آزاد ‌ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، که با 
عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است فرصت بسیار ارجمند و معناداری است تا شیعیان و اهل سنت در فضایی مهرگونه و همراه با صمیمیت و همدلی، برای تحقق بسترهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گام های جدید و پربرکتی بردارند.

وی افزود: در شرایط کنونی، دشمن و عواملی که منافع خود را با اتحاد و همبستگی مسلمانان از دست رفته می‌بینند، تمام سعی و تلاش خود را برای ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان؛ شیعه و سنی به کار بسته‌ و از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و در عصر حاضر با ظهور جریان های تکفیری، سلفی و... امت اسلامی در شرایط حساسی به سر می برد بر همه ما مسلمانان واجب است با وحدت کلمه و اتحاد تمامی فتنه های استکبار جهانی را خنثی سازیم.

جوان‌پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی همواره تلاش دارد که مباحث علمی مربوط به وحدت را در این نهاد علمی دنبال کند، ادامه داد: امروز بحث از وحدت و همدلی ضرورتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد.

در پایان این مراسم مقالات برتر جشنواره دوسالانه وحدت معرفی شد.

مقاله نقد مبانی افراط گرایانه دینی مذهبی با تاکید بر مستندات قرآنی و روایی نوشته دکتر محمدرضا آرام و مقاله واکاوی الگوی راهبردی وحدت و تقریب مذاهب جهان اسلامی نوشته اسماعیل زاده به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند که تمام مقالات رسیده به دبیرخانه در قالب کتابی منتشر می شود.

جایزه بزرگ جشنواره وحدت به نام آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت از علمای شیعه و اهل سنت نام‌گذاری شده و به محققان و پژوهشگران منتخب تعلق گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار