معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار پترول:
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: شرکت پتروشیمی ارومیه به دلیل تولید کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی، یکی از تامین‌کننده‌ها و پشتیبان‌های صنعت کشاورزی است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵ 29 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عبدالرحیم قنبریان در جلسه بررسی و رفع چالش‌های توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه که با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی ارومیه، مدیران کل راه و شهرسازی و محیط زیست و همچنین جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشور جزو ارز آور ترین صنعت است که با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص پرهیز از خام فروشی فعالیت دارد.

وی با اعلان اینکه صنعت پتروشیمی با حمایت از سایر صنایع کشور باعث ‌شکوفایی اقتصاد کشور می شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار ارزش صادرات غیرنفتی پتروشیمی به کشورهایی از شرق آسیا تا امریکای لاتین بود.

قنبریان در ادامه با اشاره به نقش شرکت پتروشیمی ارومیه در تامین امنیت غذایی و خاکی کشور خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر اتفاقات خوبی در زمینه تولید کودهای کشاورزی در این شرکت رقم خورده بطوریکه این شرکت یکی از تامین کننده‌ها و پشتیبان‌های صنعت کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: به زودی اولین واحد تولید کودهای ترکیبی کشور در شرکت پتروشیمی ارومیه به بهره‌برداری می رسد که این نیز بر نقش و جایگاه این شرکت در صنعت کشاورزی خواهد افزود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ ریزی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس برای اجرای طرح های توسعه ای در پتروشیمی ارومیه، از رییس کل دادگستری و مسئولان استان آذربایجان غربی خواستار توجه و حمایت بیش از پیش از این شرکت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار